دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئيس دفاتر نهاد نمايندگی رهبری در دانشگاه‌های استان تهران:

شرکت‌های دانش بنیان‌ها در مسیر نوآوری میانبر هستند

شرکت‌های دانش بنیان‌ها در مسیر نوآوری میانبر هستند
رئيس دفاتر نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان تهران گفت: شرکت‌های دانش بنیان‌ها در مسیر نوآوری میانبر هستند.
کد خبر : 855807

حجت الاسلام سیدمهدی ساداتی‌نژاد رئيس دفاتر نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا در حاشیه چهارمین نمایشگاه و کنفرانس شهر هوشمند ایران اظهار کرد: امروزه اگر به فناوری‌های نوآورانه و خلاقانه توجه نکنیم در دنیا نمی‌توانیم زندگی کنیم.تجربه جامعه جهانی نیز این نظریه را اثبات کرده و دیگر نیازی به اثبات آن نیست.

وی افزود: تجربه نشان داده که برای حل مسائل و معضلات امروز راهی جز استـفاده از روش‌های نوآورانه و فناورانه نیست. دانش بنیان‌ها کار را سرعت می‌دهند شاید روش‌های علمی زیاد باشند؛ اما استارت‌آپ‌ها و دانش بنیان‌ها به نوعی میانبر هستند راه زود بازدهی را ایجاد می‌کنند.

ساداتی‌نژاد تأکید کرد: نباید در سرعتی که در تولید دانش در جهان است عقب بیفتیم. در همین راستا بعد از انقلاب تلاش‌ها برای دانش افزایی آغاز شده و در دهه‌های اخیر شتاب زیادی داشتیم مانند پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس که در حوزه علم و فناوری و کار‌های فناورانه موفقیت‌های چشمگیری داشته است.

 ساداتی‌نژاد عنوان کرد: دانشگاه‌ها در مسیر دانش‌افزایی باید با سرعت و قدرت حرکت می‌کنند. طبق گزارش‌هایی که دریافت شده دانشگاهیان موفقیت‌های چشمگیری در حوزه فناوری داشته‌اند؛ اما کافی نیست. گاهی اوقات در بعضی از موضوعات وقتی کشور ما با کشور‌های دیگر مقایسه می‌شود، می‌بینیم که فاصله زیادی داریم.

رئيس دفاتر نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان تهران بیان کرد: ظرفیت و استعداد در حوزه علم و فناوری در جوانان کشور وجود دارد و باید در این عرصه جهاد گونه کار شود یعنی کار‌هایی که ممکن است سال‌ها زمان ببرد با روحیه جهادی می‌توان فاصله زمانی را کم کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید مجموعه‌های که در بخش‌های فناوری و نوآوری کار می‌کنند ارتباطی با حوزه فرهنگی مسائل دینی برقرار کنند، اضافه کرد:  در حوزه علم و فناوری خیلی هنوز سنتی کار می‌شود و به این جهان جدید متصل نشدیم و بسیاری از مسائلی که در حوزه فرهنگی داریم شاید علت آن این است که به این روش‌های جدید مصلت نشدیم اگر به این روش‌های جدید ورود و توجه کنیم راحت‌تر بتوانیم حقایق و واقعیت را با نسل امروز مطرح کنیم و آنان هم راحت‌تر ارتباط برقرار کنند

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته