دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نمایشگاه الکامپ عرضه شد؛

بومی‌سازی ۱۶ مدل فیبر نوری توسط یک شرکت دانش‌بنیان

بومی‌سازی ۱۶ مدل فیبر نوری توسط یک شرکت دانش‌بنیان
یک شرکت دانش‌بنیان حاضر در نمایشگاه الکامپ که در حوزه تجهیزات زیرساختی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند موفق به تولید ۱۶ مدل فیبرنوری شده است.
کد خبر : 854840

به گزارش خبرنگار گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا، شرکت‌های دانش‌بنیان فعال درحوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ حضورپررنگی دارند  و تلاش می‌کنند با قابلیت‌های خود و شرایط حاکم بر کشور بهترین‌ها را در این حوزه تامین و تولید کنند.

یک شرکت دانش بنیان حاضر در نمایشگاه الکامپ توانسته است در راستای ارتقای زیرساخت مخابراتی کشور و با استفاده از توانایی فناوران ایرانی گام بلندی در جهت بومی سازی این صنایع بردارد.از این رو به سراغ غرفه این شرکت دانش بنیان رفتیم و با مسئولان آن گفت‌وگو کردیم که در ادامه می‌خوانید:

«مهدی ناگهی» مدیر فروش این شرکت دانش بنیان در گفتگو با خبرنگار آنا گفت: شرکت ما ۱۴ سال پیش فعالیت خود را در زمینه تامین شبکه کابل مسی آغاز کرد.

وی ادامه داد: با توجه به احساس نیاز در بازار به مرورتعداد محصولات خود را در این حوزه افزایش دادیم و در حال حاضر بیش از ۳۲ مدل کابل شبکه مسی تولید می‌کنیم.

مدیر فروش این شرکت دانش بنیان ادامه داد: هم اکنون با توجه به نیازمندی‌های موجود در حوزه تامین فیبرنوری توانستیم بیش از ۱۶ مدل آن را تولید و تهیه کنیم.

وی گفت: نیاز تولید تجهیزات پسیو شبکه همراه و کابل‌ها در بازار احساس می‌شد، ازهمین رو چند سالی است به سمت تامین محصولات پسیو از جمله پیکتل‌ها، پچ پنل‌ها نیز روی آوردیم.

این فعال فناورتوضیح داد: ما در تهیه و تولید فیبرنوری مسی از مواد اولیه با کیفیت و مس با درصد خلوص بالا استفاده می‌کنیم وهیچ گاه به دلیل کاهش قیمت تمام شده از کیفیت محصولات خود کم نکرده‌ایم.

ناگهی با اشاره به اینکه درحال حاضر در پروژه فیبرنوری از محصولات این شرکت دانش‌بنیان استفاده می‌شود ادامه داد: هر نهاد بسته به نیاز خود از این محصولات تهیه و استفاده می‌کند و خوشبختانه  نهاد‌ها استقبال خوبی از این محصولات بومی دارند.

وی، درباره چالش‌های موجود در این حوزه بیان کرد: به دلیل تحریم‌های موجود اجناس تقلبی و بی‌کیفیت زیادی در بازار وجود دارد که گا‌ها با قیمت پایین در بازار عرصه می‌شوند، اما ما بر روی کیفیت و قیمت مناسب تاکیید داریم، ولی مشتری معمولا به دنبال قیمت ارزان است و چون معمولا رویکرد سازمان‌های دولتی مبنی بر تهیه محصولات با قیمت پایین‌تراست به سمت خرید این محصولات روی می‌آورد.

وی خاطر نشان کرد: محصولات این شرکت یک سال  ضمانت و سه سال خدمات پس از فروش دارند که هیچ یک از محصولات خارجی این خدمات را ارائه نخواهند داد.

وی در پایان اظهار کرد: این مجموعه تاکنون توانسته در  پروژه‌های بزرگ حوزه‌های مختلف مانند: انرژی، فولاد و معدن، حوزه فناوری اطلاعات، مخابرات و رسانه، حوزه امنیتی و نظامی، حوزه موسسات مالی و اعتباری و بیمه خدمات خود را ارائه دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب