دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

خدمات آزمایشگاهی در حوزه رنگ ارائه می‌شود

خدمات آزمایشگاهی در حوزه رنگ ارائه می‌شود
یک مرکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی خدمات آزمایشگاهی و توسعه فناوری در حوزه رنگ را ارائه می‌کند.
کد خبر : 854296

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، پژوهشگاه رنگ در راستای ارتقای آگاهی آموخته‌های مرتبط با مبانی و کاربرد‌های خوردگی و حفاظت توسط مخاطبان، کارگاه «خوردگی و حفاظت: مبانی و کاربردها» را شهریور امسال برگزار می‌کند.

این پژوهشگاه که یکی از مجموعه‌های ممتاز شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است سعی دارد تا مجموعه کامل و گسترده‌ای از خدمات آزمایشگاهی، پژوهشی و توسعه فناوری در حوزه رنگ را ارائه کند.

با توجه به اینکه خوردگی و حفاظت یکی از کلیدی‌ترین مفاهیم و معیار‌ها در حوزه کیفیت‌سنجی است، پژوهشگاه رنگ کارگاه مبانی و کاربرد‌های خوردگی و حفاظت را به صورت حضوری و غیرحضوری در شهریور امسال برگزار می‌کند.

از مهم‌ترین سرفصل‌های کارگاه «خوردگی و حفاظت: مبانی و کاربردها» می‌توان خوردگی، مبانی و کاربرد‌ها که شامل مقدمه و تعاریف واکنش‌های الکتروشیمیایی، ترمودینامیک، مقدمه‌ای‌بر سینتیک خوردگی، آشنایی با مفاهیم پلاریزاسیون، پرکاربردترین روش‌های ارزیابی خوردگی، آشنایی با روش پلاریزاسیون، آشنایی با روش طیف سنجی امپدانس الکتروشیمیایی، آشنایی با روش نویز الکتروشیمیایی، آشنایی با سایر روش‌های الکتروشیمیایی، کاربرد‌های روش پلاریزاسیون در ارزیابی خوردگی و محدودیت‌های آن را ذکر کرد.

کاربرد‌های روش طیف‌سنجی امپدانس الکتروشیمیایی در ارزیابی خوردگی و محدودیت‌های آن، کاربرد‌های روش نویز الکتروشیمیایی در ارزیابی خوردگی و محدودیت‌های آن، کاربرد‌های سایر روش‌های الکتروشیمیایی در ارزیابی خوردگی و محدودیت‌های آن و آشنایی عملی با آزمون‌های الکتروشیمیایی، شامل تهیه نمونه، انجام آزمون، استخراج، پردازش و تحلیل داده‌ها از دیگر عناوین کارگاه مهم مطرح شده در «خوردگی و حفاظت: مبانی و کاربردها» است.

در این کارگاه محور‌های دیگری از جمله نحوه آماده‌سازی نمونه جهت انجام آزمون‌های الکتروشیمیایی، نحوه انجام آزمون الکتروشیمیایی، روش‌های کاربردی جهت اطمینان از صحت داده‌های به دست آمده از آزمون‌های الکتروشیمیایی و آشنایی با نرم‌افزار‌های پردازش داده‌های پلاریزاسیون و امپدانس الکتروشیمیایی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معرفی مدار‌های معادل الکتریکی پرکاربرد جهت پردازش داده‌های الکتروشیمیایی، پردازش داده‌های الکتروشیمیایی با مدار‌های معادل الکتریکی، رسم داده‌های به دست آمده از آزمون‌های الکتروشیمیایی و استفاده از مؤلفه‌های مفید برای تحلیل و نگارش گزارشات صنعتی، علمی و مقالات نیز از دیگر محور‌های مطرح در کارگاه «خوردگی و حفاظت: مبانی و کاربردها» است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته