دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ارائه خدمات طیف‌سنجی به محققان توسط یک شرکت دانش بنیان

ارائه خدمات طیف‌سنجی به محققان توسط یک شرکت دانش بنیان
طیف‌سنجی یکی از خدمات پرکاربرد برای توسعه محصولات دانش‌بنیان است که این خدمات اکنون توسط یک مجموعه فناور به محققان ارائه می‌شود.
کد خبر : 853826

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مریم بحرینی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه این شرکت دانش‌بنیان محصولات و خدماتی را در حوزه تجهیزات طیف‌سنجی ارائه می‌دهد، اظهار کرد: در این شرکت دانش‌بنیان انواع مختلفی از دستگاه‌های طیف‌سنجی داریم که بیش‌ترین کاربرد را دستگاه میکرو اسپکتروفتومتر به خود اختصاص می‌دهد.

وی افزود: این دستگاه، چندین روش طیف‌سنجی همزمان به همراه روش‌های تصویربرداری روی آن سوار شده و ویژگی بارز آن این است که آزمایشگاه کامل بود؛ چراکه همزمان چندین روش متد طیف‌سنجی را می‌توانیم با این دستگاه انجام بدهیم.

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تعامل با دانشگاهیان و پژوهشگران عنوان کرد: طیف گسترده‌ای از دانشگاهیان با این مجموعه ارتباط هستند و در دوره دانشجویی کارآموزی با ما می‌گذرانند و پس از فارغ‌التحصیلی در این شرکت جذب می‌شوند.

بحرینی درباره ارائه خدمات آزمون و پژوهش آزمایشگاه تخصصی این شرکت گفت: این خدمات به گروه گسترده‌ای از مخاطبان ازجمله شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشجویان و پژوهشگران ارائه می‌شود؛ خدمات تحقیقاتی نیز در قالب همکاری که با فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به‌ویژه فارغ‌التحصیلان دکتری ایرانی داخل و خارج از کشور صورت می‌گیرد.

این فعال حوزه فناوری، با اشاره به پروژه‌های ویژه عنوان کرد: روی لایه‌های مواد دوبعدی کارکردیم که شامل لایه‌های نازک، لایه‌های گرافن تک لایه هستند. در قالب نمایشگاه نانو فناوری، تجهیزات و روش آزمون‌ها را معرفی کرده و به مدت دو روز آشنایی با دستگاه‌ها به روش آنالیزی برگزار شد که مورد استقبال قرار گرفت.

وی با تشریح چگونگی برگزاری دوره‌های آموزشی بیان کرد: دوره آموزشی طیف‌سنجی دو هدف را دنبال می‌کند که نخست آشنایی افراد با این تجهیزات به‌صورت عمومی و دومین هدف، ارتقای توانمندی کارشناسان به‌صورت تخصصی برای کاربری بهتر این دستگاه‌ها است.

این فعال حوزه دانش‌بنیان با بیان نحوه ایجاد پل ارتباطی بین پژوهش تا محصول مطرح کرد: این پل ارتباطی توسط یک مسیر علمی برقرار می‌شود که این مسیر را معمولاً فارغ‌التحصیلان دانشگاهی می‌توانند، بگذرانند. ضروری است تا دانشگاهیان در فضای عمل و به‌صورت دقیق در دوره‌های کارآموزی یا کارگاه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت شرکت داشته باشند و در این شرکت دانش‌بنیان تلاش کردیم این فضا را فراهم کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب