دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آمازون مشتری تراشه‌های هوش مصنوعی جدید «ای‌ام‌دی»

آمازون مشتری تراشه‌های هوش مصنوعی جدید «ای‌ام‌دی»
خدمات وب آمازون، بزرگترین ارائه دهنده رایانش ابری جهان، در حال بررسی استفاده از تراشه‌های هوش مصنوعی جدید «ای‌ام‌دی» (AMD) است.
کد خبر : 852590

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، خدمات وب آمازون، بزرگترین ارائه‌دهنده رایانش ابری جهان، در حال بررسی استفاده از تراشه‌های هوش مصنوعی جدید «ای‌ام‌دی» (AMD) است، اگرچه هنوز در این خصوص تصمیم نهایی را نگرفته است.

این اظهارات در جریان رویداد «ای‌ام‌دی» بیان شد که در آن شرکت سازنده تراشه استراتژی خود را برای بازار هوش مصنوعی، که تحت سلطه رقیب انویدیا است، بیان کرد.

علیرغم اینکه «ای‌ام‌دی» برخی از مشخصات فنی یک تراشه هوش مصنوعی را که اواخر امسال عرضه می‌شود، فاش کرد که می‌تواند از جهاتی بهترین پیشنهادات فعلی انویدیا را در برخی معیارها شکست دهد، پس از اینکه «ای‌ام‌دی» مشتری پرچم‌دار این تراشه را فاش نکرد، این اخبار باعث کاهش سهام آن شد شد.

 لیزا سو، مدیر اجرایی، رویکردی را برای جلب مشتریان عمده رایانش ابری با ارائه منویی از تمام قطعات مورد نیاز برای ساخت انواع سیستم‌ها برای تامین انرژی سرویس‌های مشابه «چت‌جی‌پی‌تی» (ChatGPT) تشریح کرد، که به مشتریان اجازه می‌دهد انتخاب کنند

سو گفت: "ما شرط می بندیم که بسیاری از مردم خواهان انتخاب هستند،  آنها می خواهند توانایی سفارشی سازی آنچه را که در مرکز داده خود نیاز دارند، داشته باشند."

در حالی که آمازون هیچ تعهد عمومی برای استفاده از تراشه های جدید «ام‌آی300 ای‌ام‌دی» (MI300 AMD) در سرویس های ابری خود نپذیرفته است، دیو براون، معاون ابر محاسباتی الاستیک در آمازون، گفت که خدمات وب آمازون در حال بررسی آنها است.

انویدیا تراشه‌های خود را تکه تکه می‌فروشد، اما همچنین از ارائه‌دهندگان ابری می‌پرسد که آیا مایلند کل سیستم طراحی شده توسط انویدیا را در محصولی به نام «دی‌جی‌ایکس کلود» DGX Cloud ارائه دهند.

براون گفت آمازون از همکاری با انویدیا در ارائه «دی‌جی‌ایکس کلود» خودداری کرده است.

براون گفت: آنها به ما مراجعه کردند، ما مدل کسب و کار را بررسی کردیم، و به دلیل تجربه طولانی این شرکت در ساخت سرورهای قابل اعتماد و تخصص موجود در زنجیره تأمین، برای آمازون چندان منطقی نبود.

براون گفت که آمازون ترجیح می‌دهد سرورهای خود را از ابتدا طراحی کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته