دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هوش مصنوعی نابرابری بین ثروتمند و فقیر را گسترش می‌دهد

هوش مصنوعی نابرابری بین ثروتمند و فقیر را گسترش می‌دهد
کر استارمر سیاستمدار بریتانیایی گفت: برخی از کار‌هایی که اکنون توسط مردم انجام می‌شود، توسط هوش مصنوعی انجام خواهد شد و خطر گسترش نابرابری بین ثروتمند و فقیر را باید پذیرفت.
کد خبر : 852551

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسکای نیوز، «کراستارمر» سیاستمدار بریتانیایی در سخنرانی هفته فن آوری لندن گفت: از فرصت‌های باورنکردنی که هوش مصنوعی برای مدرن سازی خدمات بهداشت و درمان ارائه داده شگفت زده شده است و تشخیص سرطان با استفاده از استفاده هوش مصنوعی در رادیولوژی را به عنوان مثالی موفق و شگفت انگیز برشمرد.

وی افزود: این فن آوری می‌تواند تاثیری تحول آفرین (نه لزوما بهتر شدن) بر بازار مشاغل داشته باشد.

او هشدار داد: برخی از کار‌هایی که اکنون توسط مردم انجام می‌شود، قطعا توسط هوش مصنوعی انجام خواهد شد و خطر گسترش نابرابری بین ثروتمندترین و فقیرترین را باید پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه دولت حق دارد که بر هوش مصنوعی تمرکز کند افزود: راه درازی تا تنظیم مقررات برای استفاده از هوش مصنوعی در جهان  وجود دارد و در حال حاضر بحث بسیار مهم‌تر در مورد مشاغل است که بسیار نگران کننده است.

این سیاستمداربریتانیایی با بیان اینکه هوش مصنوعی تهدیدی جدی برای مشاغل محسوب می‌شود افزود: نگرانی دیگری که مورد هوش مصنوعی وجود دارد انتشار اطلاعات و اخبار نادرست است که تشخیص آن در حال حاضر برای همه  کاربران بسیار سخت است.

استارمر گفت: در حالی که هوش مصنوعی مولد مانند «اوپن ای‌آی»، «چت جی‌پی‌تی» و «گوگل بورد» با توانایی خود در نوشتن مقاله و قبولی در امتحانات، کاربران را تحت تاثیر قرار داده اند، اما آن‌ها را  مسئول به ارث بردن تعصبات و نوشتن با اعتماد به نفس دروغ  خواند.

او گفت: من تقریبا هر روز یک کلاس کارشناسی ارشد در چت جی‌پی‌تی دارم، زیرا یک پسر ۱۴ ساله دارم که همیشه از آن استفاده می‌کند و به من نشان می‌دهد که چه توانایی‌هایی دارد.

استامر می‌گوید: این چیزی است که او فکر می‌کند واقعا جالب است و بخش عمده‌ای از زندگی او را تشکیل خواهد داد.

تلاش انگلیس برای ایفای نقش رهبری هوش مصنوعی

پیش از حضور استارمر در هفته فن آوری لندن، گزارشی از سوی تونی بلر، نخست وزیر سابق انگلستان منتشر شد که نشان می‌دهد بریتانیا می‌تواند "آزمایشگاه ملی" برای آزمایش هوش مصنوعی ایجاد کند تا مغز به یک رگولاتور انگلیسی و بین المللی تبدیل شود.

این گزارش با عنوان یک هدف ملی جدید هوش مصنوعی آینده‌ای جهانی را نوید می‌دهد، و این آزمایشگاه ملی با بخش خصوصی و دیگر کشور‌ها در زمینه تحقیق و آزمایش این فن آوری هم کاری خواهد کرد.

ریشی سوناک، نخست وزیربریتانیا، روز دوشنبه در این رویداد فن آوری صحبت کرد و در آن تمایل خود را برای تبدیل بریتانیا به مرکز جهانی توسعه و تنظیم هوش مصنوعی تقویت کرد.

او اخیرا با روسای غول‌های فن آوری آمریکا از جمله گوگل و اوپن ای‌آی خالق چت جی‌پی‌تی ملاقات کرده تا در مورد انفجار ناگهانی رشد هوش مصنوعی در سراسر دنیا صحبت کند.

دولت بریتانیا اعلام کرده که در پاییز میزبان یک کنفرانس جهانی برای بحث در مورد "گاردریل"‌های نظارتی خواهد بود که قرار است خطرات آینده این فن آوری را کاهش دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته