دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هوش مصنوعی صدای خوانندگان را درآورد؛ قبل از آنکه دیر شود قانون‌گذاری کنید

هوش مصنوعی صدای خوانندگان را درآورد؛ قبل از آنکه دیر شود قانون‌گذاری کنید
خوانندگان و موسیقی‌دانان به آهنگ‌هایی که توسط هوش مصنوعی در اینترنت پخش می‌شوند، واکنش نشان دادند و خواستار تنظیم مقررات سریع در این حوزه شدند.
کد خبر : 852027

به گزارش خبرنگار گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیا می‌توانید تفاوت بین یک قطعه اصلی موسیقی و یک آهنگ با صدای تولیدشده توسط هوش مصنوعی را متوجه شوید؟ این مشکلی است که احتمالاً اکثر مردم نمی‌توانند آن را حل کنند و رسانه‌های اجتماعی پر شده از آهنگ‌هایی که توسط هوش مصنوعی و به اسم ستاره‌های موسیقی تولید شده است.

همچنین بسیاری از آن‌ها به‌قدری واقعی هستند که گویی آهنگی است که توسط خواننده در فضای مجازی منتشرشده و برخی دیگر شامل آهنگ‌هایی است که با شکل و پوشش هنرمندانی است که دیگر در میان ما نیستند.

این هفته یک سرویس پخش موسیقی فرانسوی اعلام کرد که در حال ساخت مجموعه‌ای از ابزارهای پیشرفته برای تشخیص محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی در پلتفرم خود و حذف محتوای غیرقانونی و تقلبی است.

**هوش مصنوعی چگونه کار می‌کند

به گفته گروه موسیقی یونیورسال، پلتفرم‌های هوش مصنوعی قادر به یادگیری اصولی از آواها و محتوای موسیقی هستند که توسط انسان‌ها به آن داده می‌شود و سپس  از آن‌ها برای تولید موسیقی استفاده می‌شود. این شرکت می‌گوید هوش مصنوعی اکنون به‌قدری پیشرفته است که می‌تواند ملودی‌ها و صداها را در عرض چند ثانیه بازسازی کند.

این بدان معنی است که هر تولیدکننده موسیقی با دانش فنی می‌تواند هر صدایی را که دارد، تغییر دهد تا بافت‌های شناخته‌شده‌ترین صداهای موسیقی جهان را تقلید کند.

**قبل از اینکه همه چیز تمام شود، هوش مصنوعی را تنظیم کنید

واکنش‌های متفاوتی در میان هنرمندان وجود دارد و برخی می‌گویند که این موضوع بر مسئله ترانه‌های پاپ «فرمولیک» تأکید می‌کند و برخی دیگر آماده پذیرش این فناوری هستند.

آن‌ها یادآور شدند زمانی که ابزارها ساخته می‌شوند باید در جهت ارتقاء کیفیت زندگی انسان و کمک به حل مسائل مورداستفاده قرار گیرد که همه این‌ها بستگی به استفاده انسان از این ابزارها دارد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته