دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون علمی مطرح کرد؛

همکاری ۲۸ دستگاه اجرایی در برگزاری نمایشگاه «آبادیران»

همکاری ۲۸ دستگاه اجرایی در برگزاری نمایشگاه «آبادیران»
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از همکاری ۲۸ دستگاه اجرایی در نمایشگاه نوآوری برای آبادانی «آبادیران» با هدف پیشرفت و عدالت خبر داد.
کد خبر : 852010

به گزارش خبرنگار علم و فناوری آنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی امروز در نشست خبری نخستین نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت زدا «آبادیران» که امروز در معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: نمایشگاه نوآوری برای آبادانی نخستین نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت زدا «آبادیران» با مشارکت ۲۸ دستگاه اجرایی با هدف پیشرفت و عدالت 23 تا 25 خرداد ماه در مصلی امام خمینی (ره)برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه محرومیت مناطق مختلف کشور از نوع توجه است نه از نوع ظرفیت‌ها و استعداد‌ها و قابلیت‌ها، خاطرنشان کرد: هرجایی که ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی وجود دارد ساکنان آن منطقه نیز دارای استعداد‌هایی هستند و برای رفع محرومیت نیاز است تا توجه بیشتری به این مناطق صورت گیرد.

وی با بیان اینکه این دستگاه‌ها در حوزه رفع محرومیت از مناطق کشور فعال هستند، ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه یک ابتکار است تا از طریق آن بتوانیم وظیفه ملی محرومیت زدایی را با هم‌صدایی سایر دستگاه‌ها اجرایی کنیم.

به گفته وی، این برنامه به دنبال آن است تا توجهات علمی و اقتصاد دانش بنیان را به نقاط محروم کشور معطوف کند که دارای بیشترین پتانسیل‌ها است. 

وی با اشاره به پتانسیل‌های کشور تأکید کرد: کافی است شرکت‌های دانش بنیان و فناور به نیاز‌ها و پتانسیل‌ها کشور متصل می‌شود. این امر موجب می‌شود که به واسطه بکر بودن فرصت‌ها، زمینه برای توسعه اقتصاد دانش بنیان فراهم شود.

دهقانی فیروزآبادی گفت: ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در این نمایشگاه حضور دارند و دستاوردهای خود را به نمایش می گذارند. در این نمایشگاه با ایجاد هم افزایی در نوآوری اجتماعی، معاونت علمی پلتفرمی را در حوزه نظام نیاز‌ها و فرصت‌های اقتصادی ایجاد می‌کند تا شرکت‌های دانش بنیان براساس نیاز‌های موجود طرح‌های خود را پیاده سازی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته