دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با حضور دکتر طهرانچی؛

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد با وزارت جهاد کشاورزی امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد با وزارت جهاد کشاورزی امضا شد
تفاهم‌نامه همکاری معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر طهرانچی منعقد شد.
کد خبر : 850184

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم‌نامه همکاری معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه رویداد فن‌بازار و نمایشگاه ازدیاد درختان میوه -که صبح امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس و مجید مشکینی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد-، منعقد شد.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم اظهار کرد: امنیت غذایی از اولویت‌های نخست در کشورها بوده زیرا در حفظ بقای کشور نقش اساسی دارد. بعد از انقلاب موضوع سلامت و امنیت غذایی با قوت پیگیری شده هر چند اکنون نواقص و مشکلاتی در این سیستم وجود دارد که دانشگاه به‌عنوان مبدأ همه تحولات در جامعه باید نقاط قوت و ضعف این سیستم را شناسایی کرده و در تقویت و رفع آنها کوشا باشد.

مجید مشکینی افزود: آموزش کشاورزی به صورت سنتی پیش رفته و نتوانسته نیاز‌های کشور را برای دهه‌های آینده تأمین کند. در زیست‌فناوری با آمریکا برابری می‌کنیم؛ زیرا هر جا بیشترین تحریم اعمال شده در مقابل بیشترین پیشرفت صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: تعداد دانشجویان کشاورزی اکنون به کمترین میزان رسیده و برای آینده کشاورزی باید نگران شد. آموزش باید همراه با ورود به بازار باشد در غیر این صورت نمی‌تواند تأثیر خود را در جامعه ایفا کند. دانشگاه با شعار حل مسئله و جامعه‌نگر باید خود را از جامعه دور نبیند. باید با همت و درایت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رویکرد آموزش را در دانشگاه تغییر داد.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سرای نوآوری سلامت و امنیت غذایی یکی از ارکان‌های مهم دانشگاه است که آن را تأسیس کردیم و با سایر ارگان‌ها توانستیم تحقیقات را در مسیر علمی پیش ببریم و به بهره‌وری لازم برسانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته