دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1402 - 14:06

گفتگوی پرفسور علی اکبر جلالی و بهزاد قاسمی در تهران سامر دی

گفتگوی پرفسور علی اکبر جلالی و بهزاد قاسمی در تهران سامر دی
گروه علمی پژوهشی آورکلاک برگزار کننده رویداد تهران سامر دی 2023 میزبان پدر علم فناوری اطلاعات ایران، پرفسور علی اکبر جلالی به صورت آنلاین بود. علی اکبر جلالی که عنوان پدر علم فناوری ایران را دارد، به صورت کنفرانس تصویری در تهران سامر کد 2023 حضور یافت.
کد خبر : 849943

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تهران سامر دی 2023 به میزبانی تهران در ایران مال برگزار شد. گروه علمی پژوهشی آورکلاک برگزار کننده این رویداد میزبان پدر علم فناوری اطلاعات ایران، پرفسور علی اکبر جلالی به صورت آنلاین بود. علی اکبر جلالی که عنوان پدر علم فناوری ایران را دارد، به صورت کنفرانس تصویری در تهران سامر کد 2023 حضور یافت. طی این کنفرانس بهزاد قاسمی، کارشناس امنیت سایبری و بنیانگذار گروه علمی پژوهشی آورکلاک به گفتگو با پرفسور علی اکبر جلالی نشست و به بررسی مسائل آموزش محور علوم رایانه در ایران پرداختند.

پرفسور جلالی، صاحب نظریه موج چهارم در فضای مجازی، به بحث در رابطه با نحوه‌ی آموزش صحیح علوم رایانه و مولفه‌های مهم در امر آموزش در این نشست پرداخت. جلالی ضمن مهم دانستن به اشتراک گذاری تجربیات در زمینه آموزشی به این نکته اشاره داشت که: هر فرد قبل از ارائه آموزش‌های آکادمیک و آزاد، نیاز به کسب تجربه و دانش در همان حوزه را دارد و نباید با هیجان و داشتن تجربه نو، اقدام به انتشار محتوای آموزشی در زمینه‌های مختلف کرد، زیرا چنین روندی نه تنها باعث پیش رفت نشده، بلکه افراد و گروه‌هایی که در فصل فراگیری هستند را از مسیر فراگیری دور خواهد کرد.



در ادامه این نشست، بهزاد قاسمی ضمن تایید و تاکید بر این موضوع از روند نا به سامان آموزش‌های موجود در فضای سایبری و حتی فضای آکادمیک سخن گفت. بهزاد قاسمی که اخیرا نظریه‌ای در رابطه با انزوای اطلاعات در نسل آینده امنیت سایبری ارائه کرده است، به نحوه‌ی صحیح توسعه فردی در فضای امنیت سایبری اشاره‌ای داشت.

قاسمی در این رویداد مباحثی همچون: اهمیت ترویج و توسعه بهداشت سایبری، روش‌های مقابله با قلدری سایبری (سایبر بولی) و تحلیل و بررسی نسل نوین بدافزارها را تشریح و بررسی کرد.

در پایان پرفسور جلالی ضمن تمجید از روند برگزاری و ماهیت رویداد تهران سامر دی، تاکید داشت تا چنین برنامه‌هایی که فارغ از بحث مالی و اقتصادی بوده و به صورت عام‌المنفعه و رایگان با هدف ترویج دانش و تجربه هستند، ادامه دار و پابرجا بمانند.

این رویداد به طور همزمان برای علاقه‌مندان به حوزه علوم رایانه و علوم امنیت سایبری داخل و خارج از کشور پخش شد. دکتر محمد مهدی جوکار، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان شهریار نیز از میهمانان این برنامه بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته