دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 ارديبهشت 1395 - 15:31
دکتر حبیب‌الله اسماعیلی در گفت‌وگو با آنا:

جشنواره‌های دانشجویی فرصت بی‌بدیل ترویج گردشگری فرهنگی/ کیانیان، ارجمند و عطاران، گواه قوت تئاتر مشهد

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، جشنواره‌های دانشجویی را فرصتی بی‌بدیل برای واحدهای دانشگاهی به منظور طرح‌ریزی و اجرای اردوهای دانشجویی و ترویج آن را به مثابه یکی از انواع تخصصی گردشگری فرهنگی دانشگاهیان در چارچوب ضوابط و مقررات دانشگاه آزاد اسلامی، با بهره‌گیری از توان بخش‌خصوصی دانست.
کد خبر : 84920

دکتر حبیب‌الله اسماعیلی، در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی تئاتر دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد مشهد، در گفت‌وگو با خبرنگار آنا اظهار کرد: جشنواره‌های دانشجویی، یکی از فرصت‌های قابل‌توجه برای کاهش اتکای درآمدهای دانشگاه آزاد اسلامی به شهریه‌های دانشجویان به شمار می‌آید و با توجه به ظرفیت‌های چشمگیر دانشگاه، این خواسته قابل تحقق است.


وی ادامه داد: متخصصان و آگاهان به تاریخ تئاتر، بارها عنوان کرده‌اند که تئاتر مشهد با قریب به یک قرن سابقه، نقش کلیدی در عرصه‌های مختلف هنرهای نمایشی کشور عزیزمان داشته است.


اسماعیلی خاطرنشان کرد: گواه این مدعا، هنرمندان نامداری همچون خانواده‌های کیانیان، ارجمند، رضا عطاران و غیره است که پرورش یافته تئاتر مشهد هستند و نام آنان در سطح ملی و فراملی مطرح است.


وی افزود: هنرهای نمایشی در مشهد، پیوند عمیقی با تفکر دینی و معنوی در کشورمان دارد و با توجه به منویات مقام معظم رهبری که خودشان خبره این عرصه هستند، دانشگاه آزاد اسلامی، تقویت هنرهای نمایشی و توجه ویژه به تئاتر مشهد را در دستور کار خود قرار داده است. البته هیات‌رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی و شخص دکتر سید‌طه هاشمی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی نیز بر این موضوع تاکید کرده‌اند.


مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد همواره در بحث تئاتر دانشجویی پیشرو بوده است. بر همین اساس پس از برگزاری چندین دوره مستمر جشنواره تئاتر دانشجویی استانی در واحد مشهد، تبدیل آن به جشنواره ملی مدنظر قرار گرفت.


او در بخش دیگری از گفت‌وگو با آنا، از دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره ملی تئاتر دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی و واحد مشهد تشکر و اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های خاص این جشنواره، حضور دانشجویان علاقه‌مند در بدنه اجرایی (دبیرخانه و ستاد اجرایی) است و توصیه می‌کنم سایر واحدها نیز از این مدل پیروی کنند.


اسماعیلی تصریح کرد: حضور دانشجویان در میدان به عنوان عوامل اجرایی، دو دستاورد مهم به همراه دارد: اول، شور و نشاط بر فضای دانشجویی حاکم می‌شود و دوم فرصتی برای تکمیل بخشی از وظایف دانشگاه به عنوان نهادی آموزشی و فرهنگی به منظور تکمیل فرآیند فرهنگ‌پذیری و جامعه‌پذیری جوانان دانشجو اتفاق می‌افتد.


مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: با توجه به این اتفاق مبارک که نویدبخش فضای پرنشاط در خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی و حتی آموزش‌عالی کشور در حوزه هنرهای نمایشی است، جا دارد در واحد مشهد، توجه به ارتقای امکانات سخت‌افزاری، تخصصی و حرفه‌ای موردنیاز این حوزه نیز بیشتر مورد توجه قرار گیرد.


دکتر اسماعیلی به واحدهای دانشگاهی توصیه کرد هرجا که دانشجویان علاقه‌مند به حوزه هنرهای نمایشی را می‌بینند حتما در کنار آنان، مربیان حرفه‌ای را به کار گیرند تا با آموزش به صورت خاص به دانشجویان مشتاق، به تقویت این هنر کمک کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: اختتامیه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته