دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1402 - 12:48
ورود دانش‌بنیان‌ها به بورس تسهیل می‌شود

عشقی: ۷۰ شرکت دانش‌بنیان‌ در فرابورس پذیرفته شدند

عشقی: ۷۰ شرکت دانش‌بنیان‌ در فرابورس پذیرفته شدند
رئیس سازمان بورس گفت: با تفاهم‌نامه‌ای که با معاونت علمی‌ ریاست جمهوری منعقد کردیم درصدد هستیم ورود دانش‌بنیان‌ها به بورس را تسهیل کنیم و اکنون ۷۰ شرکت در فرابورس پذیرفته شده‌اند.
کد خبر : 846639

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجید عشقی رئیس سازمان بورس در رویداد تأمین مالی فینوتکس در حاشیه رویداد اینوتکس ۲۰۲۳ گفت: این رویداد باعث شود اکوسیستم فناوری و دانش‌بنیان کشور نقش واقعی خود را در فضای اقتصادی پیدا کند.

وی با بیا ناینکه ورود دانش‌بنیان‌ها به بورس را تسهیل می‌کنیم، اظهار کرد: یکی از حلقه‌های مفقوده اکوسیستم نوآوری، بازار سرمایه است که می‌تواند سهم زیادی در توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیانی داشته باشد.

عشقی با اشاره با خدمات بورس به شرکت‌های دانش‌بنیان بیان کرد: سال‌های گذشته برای تأمین مالی شرکت‌ها و پذیرش آن‌ها در بورس اقداماتی صورت گرفته و اکنون ۷۰ شرکت در فرابورس پذیرفته شده‌اند.

این مسئول با تأکید بر اینکه پذیرش دانش‌بنیان‌ها در بورس با موانعی مواجه است، گفت: تاکنون ضوابط پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان در بورس سخت گیرانه بوده است، شرکت‌های غیر دانش‌بنیان با سهولت بیشتری به بورس وارد می‌شدند؛ اما دانش‌بنیان‌ها باید از موانع زیاد عبور می‌کردند.

رئیس سازمان بورس اظهار کرد: برای رفع این چالش‌ها تفاهم‌نامه‌ای با معاونت علمی به منظور ایجاد تغییرات در دستورالعمل پذیرش دانش‌بنیان‌ها در بورس منعقد شد که پیشنهاد نهایی در این زمینه به زودی به هیئت امنا ارائه می‌شود.

عشقی با تأکید بر اینکه درصدد هستیم تا از توانمندی و ظرفیت دانش‌بنیان‌ها در بازار سرمایه بهره‌مند شویم، گفت: با این رویکرد می‌توان انتظار داشت سال جاری تجهیزات و منابع جدیدی در بازار سرمایه داشته باشیم.

به گزارش آنا، نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس ۲۰۲۳ از سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت در محل پارک فناوری پردیس در حال برگزاری است و تا جمعه ۲۲ اردیبهشت ادامه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب