دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1402 - 08:00
توسط محققان کشورمان؛

بردهای الکترونیکی صنایع مادر بومی‌سازی شدند/ کاربرد در بیش‌ از ۴ صنعت مهم

بردهای الکترونیکی صنایع مادر بومی‌سازی شدند  کاربرد در بیش‌ از ۴ صنعت مهم
محققان کشورمان در فرایند تحقیق و توسعه توانستند برد‌های الکترونیکی را برای ۴ صنعت مهم بومی‌سازی کنند.
کد خبر : 846519

علیرضا بابایی یکی از محققان مستقر در سازمان پژوهشی علم و صنعت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با اشاره به تولید و بومی‌سازی بردهای الکترونیکی اظهار کرد: اکنون در صنایع خودروسازی، تجهیزات پزشکی، صنایع لوازم خانگی، گلخانه، مرغداری از این بردها استفاده می‌شود. 

وی با بیان اینکه از این بردهای الکترونیکی در دو شرکت خودروسازی ایرانی استفاده شده است، گفت: به تازگی در حوزه اینترنت اشیا و هوشمندسازی منازل با بردهای الکترونیکی ورود کرده‌ایم.

این محقق و پژوهشگر افزود: دما، رطوبت، آمونیاک و شرایط محیطی مرغداری، گلخانه، و… توسط سنسور‌ها و کنترل‌گر‌های طراحی‌شده با این بردهای الکترونیکی تنظیم و کنترل می‌شود.

بابایی که در حاشیه اینوتکس ۲۰۲۳ با آنا گفت‌وگو می‌کرد، مطرح کرد: یکی از چالش‌های مهم در تولید این محصول، تامین نیاز‌های اولیه است. همچنین مبادله کالا و ارز به خارج از کشور و حمل و نقل نیز باید تسهیل یابد. 

وی با بیان اینکه استاندارد‌های IAtf مختص خودروسازی را کسب کرده‌ایم، افزود: در بومی‌سازی بردهای الکترونیکی از قطعات اولیه باکیفیتی استفاده شده که این امر موجب می‌شود طول عمر برد‌ها افزایش یاید.

به گزارش آنا، نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس ۲۰۲۳ از روز گذشته ۱۹ اردیبهشت تا جمعه ۲۲ اردیبهشت در محل پارک فناوری پردیس در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته