دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در حاشیه نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ مطرح شد؛

ضرورت تعیین جایگاه سرمایه‌گذاری خطرپذیر در کشور

ضرورت تعیین جایگاه سرمایه‌گذاری خطرپذیر در کشور
نشست انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ برگزار و بر ضرورت تعیین جایگاه سرمایه‌گذاری خطرپذیر در کشور تأکید شد.
کد خبر : 846830

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دومین نشست کمیسیون تأمین مالی و اعتباری انجمن سرمایه‌گذاری خطر‌پذیر در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس ۲۰۲۳ برگزار شد.

محمدمهدی فریدوند رئیس هیئت‌مدیره انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر کشور در حاشیه این رویداد به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: این انجمن سرمایه‌گذار خطرپذیر محل گردهمایی بیش از ۱۲۰ صندوق و نهاد سرمایه‌گذاری خطرپذیر است که متشکل از صندوق‌های پژوهش و فناوری و شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر هستند و سال گذشته بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان خدمات از طریق این مجموعه به اکوسیستم دانش‌بنیان استارت‌آپی ارائه شد.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران افزود: هدف این است که بتوانیم ظرفیت‌ها و منابع مالی را افزایش و به شکل‌گیری اکوسیستم دانش‌بنیان کمک کنیم.

ضرورت تعیین جایگاه سرمایه‌گذاری خطرپذیر در کشور

فریدوند بیان کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهد سال گذشته منابع در قالب سرمایه‌گذاری خطرپذیر بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان منابع از طریق صندوق‌ها و نهاد‌های سرمایه‌گذاری به اکوسیستم استارت‌آپی ارائه شده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر کشور مطرح کرد: تمام صنعت‌ها و حوزه‌ها تأمین مالی منحصر به‌فرد خودش را دارد. زمانی‌که سخن از فضای استارت‌آپی و دانش‌بنیان به میان می‌آید، ریسک‌ها و نیازمندی‌های متفاوت مطرح است و این نیاز‌ها از طریق نهاد‌های مالی تأمین می‌شود.

وی گفت: سرمایه‌گذاری و تأمین مالی خطرپذیر برای استارت‌آپ‌ها مزایای بسیار زیادی دارد. این سرمایه‌گذاری تسهیل‌شده‌تر است و با تضامین حداقلی به استارت‌آپ‌ها ارائه می‌شود و درنهایت فرصت بهتری برای آن‌ها فراهم می‌کند.

به گزارش آنا، همزمان با دوازدهمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (Inotex۲۰۲۳) و نخستین رویداد تأمین مالی نوآوری و فناوری (Finotex۲۰۲۳)، نشست مدیران عامل صندوق‌های پژوهش و فناوری به ابتکار انجمن صنفی کارفرمایی صندوق‌ها و نهاد‌های سرمایه گذاری خطرپذیر کشور برگزار شد.

نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس ۲۰۲۳ از سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت در محل پارک فناوری پردیس در حال برگزاری است و تا جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ ادامه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته