دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 فروردين 1402 - 13:20
توسط یک شرکت دانش‌بنیان انجام شد؛

خودکفایی در تولید عصاره مخمر برای خوراک دام و طیور

خودکفایی در تولید عصاره مخمر برای خوراک دام و طیور
محققان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید عصاره مخمر برای خوراک دام و طیور شدند.
کد خبر : 842521

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، کیوان بهشتی مآل کارآفرین و مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در یک برنامه تلویزیونی گفت: در سال ۱۳۹۰ همراه با جمعی از اعضای هیئت علمی، یک شرکت فناور در زمینه علوم زیستی تاسیس کردیم.

وی ادامه داد: هدف ما این بود که در زمینه تولید محصولات زیستی خودکفا شویم؛ برای مثال اکنون اولین تولید کننده محصول دانش بنیان «عصاره مخمر» هستیم. این محصول به عنوان خوراک دام طیور و آبزیان استفاده می‌شود و در صنایع غذایی دارویی و بهداشتی نیز کاربرد دارد.

وی ادامه داد:عصاره مخمر از مخمر نان به دست می‌آید و ترکیبات مختلفی دارد؛ نزدیک به ۵۰ درصد آن پروتئین است و ویتامین‌های B و D به میزان بسیار زیاد در خود دارد.

بهشتی مآل با بیان اینکه اکنون در تولید عصاره مخمر به خودکفایی رسیده‌ایم و انبوه آنرا در پیش گرفته ایم، عنوان کرد: اکنون گواهی استاندارد این محصول در حال دریافت است، ضمن اینکه این محصول توانسته اولین گواهی محصول دانش بنیان را در زمینه استاندارد انطباق CoC  اخذ کند.

مدیر شرکت دانش بنیان تولید کننده خوراک دام و طیور افزود: این محصول را در نمایشگاهی در مونیخ ارائه کردیم که در آنجا بسیار مورد استقبال قرار گرفت و به عنوان یک محصول های-تک برنده جایزه شد.

وی با تاکید بر اینکه عصاره مخمر می‌تواند خوراک دام و طیور را ایمن‌سازی کند، ادامه داد:تاکنون بیش از ۲۰ محصول فناورانه زیر نظر معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری تولید کرده‌ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته