دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 فروردين 1402 - 12:34
با تمرکز بر هوش مصنوعی؛

مدیر عامل فیسبوک پروژه‌ متاورس را کنار گذاشت

مدیر عامل فیسبوک پروژه‌ متاورس را کنار گذاشت
مارک زاکربرگ پروژه‌ بلندپروازانه‌ متاورس خود را کنار گذاشته است و اکنون روی هوش مصنوعی مولد تمرکز دارد.
کد خبر : 840721

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، ظاهراً مارک زاکربرگ، پروژه‌ بلندپروازانه‌ متاورسی خود را کنار گذاشته است و اکنون بیشتر روی هوش مصنوعی مولد تمرکز دارد.

به گفته «اندرو باسورث»، مدیر ارشد فناوری متا «کار روی آواتار‌های متاورس این شرکت که زاکربرگ تمرکز زیادی روی آن‌ها داشت، به‌طور کلی متوقف شده است. مدیرعامل متا اکنون بیشتر وقت خود را صرف فناوری هیجان‌انگیز این روز‌ها یعنی هوش مصنوعی مولد می‌کند.»

باسورث در مصاحبه‌ اخیر خود گفته است که «ما سرمایه‌گذاری روی هوش مصنوعی را از یک دهه قبل آغاز کرده‌ایم و یکی از مؤسسات تحقیقاتی پیشرو جهان را دراختیار داریم. قطعاً ما سازمان تحقیقاتی بزرگی داریم که صد‌ها نفر در آن مشغول کار هستند. ما چند ماه قبل تیم جدیدی برای کار روی هوش مصنوعی مولد ایجاد کردیم. من، کریس کاکس و زاکربرگ احتمالاً بیشترین وقت خود را صرف این تیم خواهیم کرد.»

اگر منصفانه به موضوع نگاه کنیم، فیسبوک از سال‌ها قبل تحقیق و توسعه‌ی زیادی روی هوش مصنوعی انجام داده و مدل زبان بزرگ آن‌ها موسوم به LLaMa بسیار قدرتمند است. به گفته باسورث «متا امیدوار است هوش مصنوعی در نهایت به بهبود وضعیت متاورس کنونی این شرکت نیز کمک کند. پیش از این، اگر می‌خواستیم دنیای سه‌بعدی جدیدی ایجاد کنیم باید از توانایی‌های فنی مثل برنامه‌نویسی و مدل‌سازی گرافیکی استفاده می‌کردیم. در آینده احتمالاً می‌توانید فقط با توصیف دنیای موردنظر خود، آن را به‌راحتی ایجاد کنید.»

باسورث معتقد است که «متا در کوتاه‌مدت نیز آماده‌ استقرار هوش مصنوعی در سیستم تبلیغاتی خود است. این واحد در واقع یکی از مهم‌ترین منابع درآمدزایی غول رسانه‌های اجتماعی محسوب می‌شود و برخلاف متاورس، سالانه میلیارد‌ها دلار برای این شرکت درآمد دارد.»

انتهای پیام/۱۱۰/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته