وقتی حسادت مارک زاکربرگ اینستاگرام را پرطرفدار کرد
به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانشبنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اینگجت، هنگامی که کوین سیستروم و مایک کریرگر بنیانگذاران نرمافزار اینستاگرام در سال 2018 از سمت مدیریت این شرکت استعفا دادند شوک بزرگی به جامعه فناوری و کارمندان این شرکت وارد شد. بعدها مشخص شد مدیران سابق اینستاگرام به دلیل اختلاف نظر شدید با مارک زاکربرگ مدیرعامل و بنیانگذار فیسبوک از این شبکه اجتماعی جدا شدند.
زاکربرگ پس از راهاندازی فیسبوک تصمیم گرفت تعداد زیرمجموعههای شرکت خود را افزایش داده و فیسبوک را به شبکه اجتماعی بیرقیب در جهان تبدیل کند. البته این بدان معنا نبود که او پس از خرید اینستاگرام به دنبال ارتقای این نرمافزار نبوده است. کارشناسان فناوری معتقدند اینستاگرام پس از تغییر در سیستم مدیریت آن دچار تحولی بزرگ شده و ایدههای مارک زاکربرگ توانست آن را تا حد بسیار زیادی در بین کاربران محبوب کند. در واقع میتوان گفت حسادت زاکربرگ به نفع اینستاگرام تمام شده است.
در دروه مدیریت کوین سیستروم و مایک کریرگر بر ایسنتاگرام ایدههای اجرایی متفاوتی برای این شبکه اجتماعی در نظر گرفته شده بود و آنها بیش از رقابت با نرمافزارهای دیگر به فکر انجام برنامههای خود بودند. صحبتهای تازه منتشر شده از مدیران سابق فیسبوک نشان میدهد زاکربرگ در گذشته به شدت اینستاگرام را تحت فشار قرار میداد و حتی در انتخاب کارمندان این شرکت نیز دقت میکرد.
تحلیل دقیق شرایط کنونی اینستاگرام با زمان مدیریت کوین سیستروم و مایک کریرگر کار راحتی نیز اما همین موضوع که این شبکه اجتماعی با ارزش تقریبی بیش 70 میلیارد دلار یکی ار پرطرفدارترین و گرانترین شبکههای اجتماعی جهان است نشان دهنده برنامهریزی خوب گروه مدیریتی اینستاگرام و به ویژه شخص مارک زاکربرگ است.
طراحان و گروه پشتیبانی اینستاگرام در بازههای زمانی کوتاه مدت قابلیتهای جدیدی را برای این شبکه اجتماعی معرفی میکنند و به دلیل رقابت شدیدی که در حال حاضر بین نرمافزارهای مختلف وجود دارد هر نوع تغییری در این شبکه اجتماعی میتواند توجههای زیادی را به خود جلب کند.
انتهای پیام/4144/
انتهای پیام/