دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
توسط دانشمندان محقق شد؛

ساخت رباتی جدید برای کسب اطلاعات درباره سیاره زهره

ساخت رباتی جدید برای کسب اطلاعات درباره سیاره زهره
محققان رباتی را طراحی کرده‌اند که می‌تواند با شرایط آب و هوایی چالش‌برانگیز سیاره زهره مقابله کند.
کد خبر : 839874

به گزارش خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، محققان دانشگاه فنی مسکو رباتی را طراحی کرده‌اند که می‌تواند با شرایط آب و هوایی چالش‌برانگیز سیاره زهره مقابله کرده و آن را بررسی کند. 

«گئورگی شچگلوف»، معاون بخش سیستم‌های هوافضا در مرکز آموزش عالی معتقد است که «دستگاه جدید می‌تواند با شرایط آب و هوایی سخت، دما و فشار بالا و جو اسیدی زهره مقابله کند.»

در گذشته شرایط آب و هوایی چالش‌برانگیز، دما و فشار بالا و جو اسیدی سیاره زهره بر روی هر رباتی که بر روی جرم آسمانی فرود می‌آمد تأثیر منفی گذاشته و منجر به نابودی فوری آن‌ها می‌شد. این ربات جدید نه تنها می‌تواند در زهره زنده بماند، بلکه می‌تواند با پرش به اطراف، مسافتی تا ۵۰۰ متر را هم در این سیاره طی کند. در حال حاضر، تنها یک فضاپیمای اختصاصی در حال مطالعه زهره است. آخرین ماموریت روباتیک ناسا به این سیاره، با نام ماژلان در سال ۱۹۹۴ به پایان رسید.

با این حال، اخیراً ناسا و آژانس فضایی اروپا (ESA) در ژوئن سال ۲۰۲۱ مأموریت‌های جدیدی را برای مطالعه این سیاره اعلام کرده‌اند. هنوز اطلاعاتی در مورد اینکه آیا ربات روسی بخشی از این ماموریت‌ها خواهد بود یا خیر، وجود ندارد.

VERITAS و DAVINCI ماموریت‌های ناسا به حساب می‌آیند. VERITAS امیدوار است در سال ۲۰۲۷ پرتاب شود و هدف آن ارائه اولین نگاه اجمالی به سطح سیاره زهره از زمان پایان مأموریت ماژلان به محققان است. این ماموریت همچنین به دنبال جمع‌آوری داده‌هایی درباره ترکیب سنگ، فعالیت‌های زمین‌شناسی و هسته سیاره خواهد بود.

انتهای پیام/۱۱۰/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته