دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 فروردين 1402 - 12:00
برای ثبت برند چه باید کرد؛

چگونگی ثبت علامت تجاری برای توسعه کسب‌وکار

چگونگی ثبت علامت تجاری برای توسعه کسب‌وکار
شرکت‌ها برای کسب موقعیت بالا در میان رقبای خود تلاش می‌کنند تا یک شناسه منحصر به‌فرد داشته باشند.
کد خبر : 836284

به گزارش خبرنگار گروه خانه خلاق خبرگزاری آنا، علامت تجاری یک شرکت در واقع برند آن محسوب می‌شود. کسب‌و‌کار‌های جدید به دنبال کسب جایگاه میان رقبا و شرکت‌های بزرگ هستند؛ بنابراین آن‌ها سخت تلاش می‌کنند تا بر مخاطب خود تاثیر ماندگار بگذارند. کسب‌و‌کار‌ها علاوه‌بر تکمیل فرآیند تولید محصولات از رنگ‌ها، شعارها، نام‌ها و شناسه‌های منحصر به‌فرد استفاده می‌کنند تا با برندسازی امضا محصول خود نسبت به سایرین در بازار متمایز نمایان شوند. برندسازی مزیت‌های رقابتی برای شرکت‌ها به ارمغان می‌آورد.

**برخورداری از حقوق انحصاری شرکت با ثبت علامت تجاری

کسب و کار‌های جدید از برند شاخص خود برای ایجاد شغل‌های جدید، تقویت وفاداری مشتری، جمع‌آوری سرمایه، جذب استعداد‌ها و معامله‌ها استفاده می‌کند. با گذشت زمان شرکت‌های دانش‌بنیان با برند خود شناخته می‌شوند و علامت تجاری بر توسعه محصولات و خدمات تاثیر بسیار زیادی دارد؛ بنابراین محافظت از برند شرکت‌ها برای کسب‌و‌کار‌ها بسیار مهم تلقی می‌شود. یکی از بهترین راه‌ها برای محافظت از برند، علامت تجاری آن است. ثبت علامت تجاری از نظر قانونی تثبیت می‌کند که از حقوق انحصاری برند شرکت خود برخوردار هستید. به بیان دیگر می‌توان گفت تنها شرکت شما اجازه استفاده از کلمه، عبارت، طرح یا نام تجاری دارد. ویژگی‌های متمایزکننده کسب و کار شما می‌تواند علامت تجاری محسوب شود، اما باید مختص برند شرکت باشد.

**امکان‌پذیری سرقت و تقلید در کسب‌و‌کار فاقد علامت تجاری

علامت تجاری یک شرکت باید متمایز از شرکت‌های دیگر باشد. در غیر اینصورت امکان دارد درخواست ثبت علامت‌های تجاری رد شود. کسب‌وکار‌ها باید برای ثبت علامت تجاری خود با افراد متخصص مشورت کنند، زیرا ثبت علامت تجاری نقش هویت برند را داشته و شرکت را در بازار متمایز می‌کند. افراد می‌توانند از کلمه واحد در صورتی‌که این کلمه، خدمات یا کالای آن شرکت را توصیف کند، استفاده کنند.

برندی که علامت تجاری ندارد، در معرض سرقت یا تقلید است. علامت تجاری ثبت‌شده دارای ضمانت‌های متعددی مانند اثبات مالکیت، حقوق انحصاری، محافظت در برابر تقلید و سواستفاده از علامت تجاری، علامت‌گذاری نقض علامت تجاری و کسب درآمد از علامت تجاری است. ثبت علامت تجاری فرآیندی بسیار طولانی است. تقریبا می‌توان گفت از ۱۵ تا ۱۸ ماه زمان می‌برد تا بازرس علامت تجاری درخواست ثبت برند را نیز بررسی کند؛ بنابراین کسب‌وکار‌ها برای پیشگیری از بروز مشکلات باید فورا علامت تجاری خود را ثبت کنند.

انتهای پیام/۳۰۰۴/

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب