افزایش ارزش خالص شرکتها؛ از اهداف اصلی توسعه کسبوکار
به گزارش خبرنگار گروه خانه خلاق خبرگزاری آنا، توسعه کسبوکار ارزش بلندمدت برای یک شرکت از روابط خارجی، بازارها و مصرفکنندگان است. به بیان دیگر میتوان گفت توسعه کسبوکار راهی برای تعیین ارزش یک شرکت در بازار محسوب میشود. سازمانهای دولتی یا غیرخصوصی برای این هدف توسعه کسبوکار اقدام میکنند.
**تجدید ساختار و سازماندهی؛ از عملکردهای مهم توسعه کسبوکار
هدف اصلی توسعه کسبوکار افزایش ارزش خالص یک شرکت است و به ایجاد رابطه بهتر مشتری و فروشنده کمک میکند. درواقع مولفههای زیادی در فرآیند توسعه کسبوکار مانند مدیریت داخلی، نیروی انسانی، فناوری، فناوری بازاریابی، تحقیق و توسعه و خدمات مشتری وجود دارد. علاوهبر این، فرصتهای تجاری مانند ثبت اختراع، اتحادهای استراتژیک، فرنچایزها و سرمایهگذاری در توسعه کسبوکار میتواند اثرگذار باشد. فرنچایزها، نوعی مجوز یا حق امتیاز برای استفاده از برند دیگران است.
فرآیند توسعه کسبوکار در عصر حاضر بر دو استراتژی عمده همچون کسبوکار داخلی و گسترش تجارت خارجی تمرکز ویژهای دارد. شرکتهای بزرگ برای توسعه کسبوکار داخلی در چارچوب خاص عملکردها و پروژههای خاصی مانند توسعه محصول، برنامه ریزی کسبوکار، تجدید ساختار و سازماندهی مجدد انجام میدهند. توسعه تجارت خارجی بهطور معمول از طریق مشاوره، آژانسها یا گروههای ذینفع خاص در خارج از شرکت صورت میگیرد.
توسعه تیم کسبوکار داخلی و تجارت خارجی مزایای بسیار کلیدی برای رشد شرکتها به همراه دارد. جالب اینجاست که تمرکز و عملکرد دو تیم در توسعه کسبوکار بسیار متفاوت است. تمرکز تیم توسعه کسبوکار داخلی بر حل مشکلات تجاری و ارائه راه حل به مشتریان است و درمقابل تیم توسعه تجارت خارجی بر ایجاد بازار جدید برای شرکت، هدایت رشد کسبوکار، اجرای استراتژیها و اجرای فناوریهای جدید متمرکز است. دو تیم فعال در خارج و داخل بر جنبههای فرآیند کسبوکار امکان دارد بایکدیگر کار کنند، اما آنها بهندرت در تمام مراحل لازم برای رسیدن به اهداف خود با یکدیگر همکاری میکنند.
**مدیریت محصولات مستلزم تامین خواستههای بازار است
یکی از زمینههای مهم که در آن دو تیم میتوانند با هم کار کنند، ایجاد استراتژی برای توسعه کسبوکار است. استراتژی توسعه کسبوکار توصیفی از نحوه برنامهریزی شرکت برای ورود به بازار جدید است. برای مثال، اگر شرکتی در حال ورود به بازار تجهیزات پزشکی باشد، استراتژی توسعه پزشکی بسیار متفاوت از استراتژی ورود به بازار محصولات مصرفی خواهد بود. هر دو تیم توسعه کسبوکار و مدیریت فروشنده باید برنامههای مدیریت محصول را نیز توسعه دهند. برنامه مدیریت محصول مستلزم بررسی و بازنگری دورهای است تا اطمینان حاصل شود که شرکت هنوز در موقعیتی است که خواستههای بازار جدید را برآورده کند.
دو تیم در توسعه کسبوکار و مدیریت فروشنده نیز باید فعالیتهای خود را با یکدیگر هماهنگ کنند. تیم توسعه کسبوکار احتمالاً با تیم پشتیبانی مشتری کار خواهد کرد. زمانیکه فرآیند توسعه محصول آغاز میشود، دو تیم با یکدیگر برای تعریف استراتژی توسعه محصول فعالیت میکنند. سپس آنها استراتژیهای توسعه کسبوکار را طی چند ماه اجرا میکنند.
انتهای پیام/۳۰۰۴/
انتهای پیام/