وضعیت کسبوکارها در پایگاه دانش بهبود مییابد
به گزارش خبرنگار گروه خانه خلاق خبرگزاری آنا، افراد در اجرای برنامههای خود در سیستمها و اپلیکیشنها با سوالات زیادی مواجه و تردیدهای بسیار زیادی برای آنها ایجاد میشود. کاربران برای یافتن جواب سوالهای خود از منابع مختلف استفاده میکنند، اما اگر قادر به پیداکردن منبع برای سوالها و چالشهای خود نباشند، ناچار به تسلیمشدن هستند. اینجاست که نقش دانشبنیانها مشخص میشود.
انسانها در دنیای همگرایی امروز تمام تلاش خود را میکنند تا به اطلاعات دقیق دسترسی آسان داشته باشند. مشتریان و کاربران ترجیح میدهند درباره سوالات و چالشهای خود از یک منبع آسان و سریع تحقیق کنند تا از خدمات حمایتی و پشتیبانها بهره ببرند. در این وضعیت شرکتهای دانشبنیان برای حل سریع مشکلات به میدان میآیند.
**اشتراکگذاری و سازماندهی دانش در پایگاههای متمرکز دانشبنیان
ایجاد شرکتهای دانشبنیان در خارج و داخل تاثیرات بسیار مثبتی بر کیفیت و کارایی ارائه خدمات و محصولات به مشتریان گذاشته است. از آنجاییکه شرکتهای دانشبنیان نیاز به فعالیتهای مدیریتی مستمر دارد، ساخت آن بسیار دشوار است. پایگاههای متمرکز و آنلاین دانشبنیان، اطلاعات مفیدی درباره محصولات و خدمات در اختیار مشتریان قرار میدهد.
شرکتها و پایگاههای دانشبنیان به جمعآوری، سازماندهی، بازیابی و اشتراکگذاری دانش کمک میکند. همچنین اطلاعات سازماندهیشده درباره توسعه محصولات، فرآیندها و سیستمهای کاری در شرکتهای دانشبنیان ذخیره و نگهداری میشود. سوالات متدوال و راهنماهای عیبیابی با جزئیات در این سیستمها گنجانده میشود.
**افزایش بهرهوری؛ از مزایای مهم ایجاد پایگاههای دانش
اطلاعات موجود در پایگاههای دانش میتواند از هر منابع خاص و عمومی تامین شود، اما بهطور معمول از دانش مهم و قابل توجه کارمندان متنوع درباره موضوعی خاص نشات گرفته است. ارائه اطلاعات در شرکتهای دانشبنیان به کاربران کمک میکند تا جواب سوالات خود را بهسرعت پیدا کنند. همچنین این امر موجب صرفهجویی در زمان و پول برای توسعه کسبوکار شرکتها میشود.
شرکتهای دانشبنیان راهحلی ایدهآل برای تعاملات ساده و پرحجم هستند. این شرکتها در بخش آنلاین به صورت شبانهروزی در تمام طول هفته مشغول ارائه خدمات به مشتریان و کاربران هستند. یکی از مزایای این پایگاهها، افزایش بهرهوری است. شرکتهای دانشبنیان با متمرکزسازی، دانش خود را قابل دسترس و جستجو کرده است. کارمندان زمان صرفهجوییشده را میتوانند صرف فعالیتهای حیاتی کنند. اگر فکر میکنید تنها با ایجاد پایگاهها و شرکتهای دانشبنیان کارتان به پایان رسیده، سخت در اشتباهید، زیرا شرکتهای دانشبنیان بهطور مداوم باید بازبینی و بهروزرسانی شود. این بهروزرسانیها بستگی به نحوه تغییرات شرکت، محصولات و فرآیندها دارد.
انتهای پیام/۳۰۰۴/
انتهای پیام/