دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 اسفند 1401 - 08:00
توسط شرکتی دانش بنیان محقق شد؛

بومی سازی دستگاه برش نواری با یک دوم قیمت نمونه خارجی

بومی سازی دستگاه برش نواری با یک دوم قیمت نمونه خارجی
یک شرکت دانش بنیان در راستای رفع نیاز صنایع کشور موفق به بومی سازی دستگاه برش اره نواری شد.
کد خبر : 835541

به گزارش خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، از اصلی‌ترین تجهیزات مورد نیاز در انجام کار‌های کارگاهی و صنعت‌های کوچک سیستم برش اره نواری است که در گروه برش‌های سرد قرار داده می‌شود و می‌توان گفت به علت راحتی که در این دستگاه در زمان کار وجود دارد و همچنین داشتن سرعت بالا در انجام برش‌ها از پر استفاده‌ترین دستگاه‌های صنایعی، چون فولاد، نساجی، ساختمان، بهداشت و ... هستند.

از این دستگاه اولین بار برای برش چوب استفاده می‌کردند و به مرور زمان در صنایع فلزی جهت برش انواع فولاد‌ها نیز استفاده شد. کارایی بالای اره نواری باعث شد در صنایع مختلف مورد استفاده قرار بگیرد به نحوی که کارگاه‌ها و صنایع مختلف نیازمند استفاده از یکی از انواع این تجهیزات می‌باشد

حالا با توجه به نیاز کشور به این دستگاه، یک شرکت دانش بنیان موفق شده دستگاه برش اره نواری را در داخل کشور بومی سازی کند و در اختیار صنایع مختلف قرار دهند. یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که در این دستگاه به خوبی رعایت شده است توجه به مسائل ایمنی است تا اگرعاملی منجربه شکستن تیغه یا دررفتن آن بشود به فردی که با دستگاه کار می‌کند آسیبی نرسد.

این دستگاه به صورت هوشمند ساخته شده و با افزایش دقت کمک می‌کند تا ضریب خطای انسانی کاهش پیدا کند. همچنین قیمت این دستگاه نصف قیمت نمونه خارجی است، اما از نظر کیفیت و کارآیی به مراتب از سطح بالاتری برخوردار است.

حمیدرضا تقی زاده خطیر، عضو هیات مدیره این شرکت دانش بنیان با اشاره به این که دستگاه برش اره نواری تقریبا در تمامی صنایع به کار می‌رود، گفت: دستگاه‌های اره نواری با قابلیت و کیفیت بالا جهت برش دقیق و آسان برای انواع فلزات سنگین همچون مس، آهن، آلومینیوم، انواع پروفیل‌ها و با توجه به انتخاب تیغه مربوطه مناسب است.

این مدیر حوزه دانش بنیان در ادامه توضیح داد: بواسطه تولید محصولات دانش بنیان تاکنون ۲۰ فرصت شغلی به صورت مستقیم و ۱۰۰ فرصت شغلی به صورت غیرمستقیم ایجاد شده است.

وی با اشاره به بومی سازی محصولات کاربردی توسط مجموعه‌های دانش بنیان و جلوگیری از خروج ارز از کشور توضیح داد: کیفیت محصولات ایران ساخت به قدری ارتقا پیدا کرده که امروز مشتریان خارجی دارد و برای کشور ارزآوری قابل توجهی به ارمغان آورده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته