دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 اسفند 1401 - 08:00
دانشمندان پیشنهاد دادند؛

راه‌حلی در دسترس برای کاهش انتشار کربن

راه‌حلی در دسترس برای کاهش انتشار کربن
دانشمندان روشی برای دستیابی به تولید محصول بدون کربن پیشنهاد می‌کنند.
کد خبر : 834299

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا به نقل از سی‌جی‌تی‌ان،  مؤسسه علوم زراعی زیر نظر آکادمی علوم کشاورزی چین، دانشمندان چینی با همکاری محققانی از ایالات متحده، انگلیس، استرالیا و آلمان، راه حلی برای کاهش کربن کشاورزی ارائه کرده اند که می‌تواند به چین در دستیابی به هدف بی طرفی کربن در تولید مواد غذایی کمک کند.  

بر اساس ارزیابی مدل تحقیقاتی، مجموع انتشار کربن حاصل از تولید محصولات اصلی در این کشور از جمله برنج، گندم و ذرت، می‌تواند نزدیک به ۶۷۰ میلیون تن معادل دی اکسید کربن در سال ۲۰۱۸ باشد.

تیم تحقیقاتی با تکمیل یک ارزیابی جامع  که با استفاده از داده‌های کشور چین بود نشان دادند، یک سیستم تولید برق و پیرولیز زیست توده یکپارچه همراه با اقدامات معمول کاهش متان و نیتروژن می‌تواند به کاهش انتشار سالانه گاز‌های گلخانه‌ای در چرخه تولید محصولات اصلی کمک کند.

بانک مرکزی چین نیز ماه گذشته اعلام کرد که سه ابزار وام دهی برای کاهش کربن را به‌عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای حمایت از توسعه سبز گسترش  و آن را برای حمایت از کاهش انتشار کربن را تا پایان سال ۲۰۲۴ تمدید خواهد کرد.

بانک مرکزی چین گفت: در حالی که امنیت تامین انرژی را تضمین می‌کنیم، از اقتصاد برای تبدیل به سمت یک اقتصاد سبز و کم کربن حمایت خواهیم کرد تا حرکتی برای کمک به دستیابی به هدف بی‌طرفی کربن به روشی علمی و منظم باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته