دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آذر 1401 - 20:57
رئیس مخابرات شهرستان قشم می‌گوید؛

ماجرای قطع چندین ساعته ارتباط اینترنتی قشم چه بود؟

ماجرای قطع چندین ساعته ارتباط اینترنتی قشم چه بود؟
آنتن‌ دهی ضعیف تلفن‌ های همراه و ثابت و همچنین قطعی اینترنت در جزیره قشم که از ساعت ۱۳ و ۴۵ دقیقه روز دوشنبه شروع شد و تبعات آن همچنان در برخی مناطق بزرگترین جزیره خلیج فارس ادامه دارد، سرقت فیبر نوری اعلام شده است.
کد خبر : 819903

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، فرخ شرف رئیس مخابرات شهرستان قشم اظهار داشت: سرقت فیبرنوری شرکت زیر ساخت بین مسیر بعثت درگهان تا رمکان باعث قطعی و اختلال در خطوط دیتا، اینترنت (ثابت و همراه) و خدمات دهی برخی اپراتور‌های تلفن همراه در غرب جزیره قشم شد.

وی ادامه داد: سرقت این فیبرنوری باعث قطعی فناوری بیست ۴ G، بیست و شش ۳ G و سی و دو ۲ G در منطقه قشم شده است.

رئیس مخابرات شهرستان قشم توضیح داد: پرسنل شرکت زیرساخت برای رفع هر چه سریعتر این مشکل از بندرعباس حرکت کرده و در مسیر لافت به سمت رمکان هستند.

به گزارش آنا، سرقت کابل‌های مخابراتی و فیبر‌های نوری در جزیره قشم مسبوق به سابقه است که موجب قطع اینترنت و تلفن در این جزیره شده است.

همچنین با توجه به دارا بودن ۵۰۰ کیلومتر فیبرنوری شرکت زیر ساخت در این جزیره، شرکت یادشده هیچ گونه نیروی برای مواقع اضطراری عمومی و پیچیده قطع فیبرنوری و رفع اختلال ارتباطی در بزرگترین جزیره خلیج فارس ندارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته