زندگی فناورانه (۲۱)/ مدیرعامل یک شرکت فناور در گفتوگو با آنا:
پلتفرمهای بومی زیرساخت مطلوبی برای ارائه خدمات در بازارهای بینالمللی ندارند
حمید حدیدی گفت: بحث تراکنشهای مالی چالش بزرگ کسبوکارها به خصوص آنهایی که فعالیت بینالمللی دارند، محسوب میشود چرا هزینه قراداد چند بار در حسابها منتقل میشود تا به دست ما برسد، در این صورت هم ۲۰ درصد آن از بین میرود.
حمید حدیدی، مدیرعامل یک شرکت فناور در گفتوگو با خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا درباره تاثیر محدودیتهای شبکه ارتباطی کشور بر کسبوکارهای دیجیتال، گفت: ما در این شرکت فناور در بخش جلوههای ویژه سینمایی و بازیهای رایانهای فعالیت داریم. هفتههای اول محدودیتهای شبکه ارتباطی کشور تاثیر زیادی برفضای کسبوکاری ما داشت و ارتباطمان به صورت کامل قطع شده بود. ما در شبکههای ارتباطی با خارج از ایران ارتباط داریم و مکاتبات خود را به این طریق انجام میدهیم. قراردادهای ما با خارج از ایران یک سال تا دو سال طول میکشد. کاهش فروش به خاطر قطع شدن شبکههای ارتباطی در بلند مدت اثرات خود را نشان میدهد.
وی در ادامه اظهار کرد: ما چون فعالیت بینالمللی انجام میدهیم، نبود اینترنت کسبوکارمان را با چالشهایی جدی روبهرو میکند. کاراکترهای بازی و سه بعدی برای خارج از کشور میسازیم، فرآیند ساخت هر کاراکتری هم ممکن است یک ماه یا یک ماه و نیم طول بکشد. به صورت تیمی کار میکنیم تا چند کاراکتر را بتوانیم در یک ماه به مشتریان خود تحویل دهیم.
حدیدی در پاسخ به این پرسش که طرحهای حمایتی که وزارت ارتباطات و وزارت اقتصاد برای گسترش فعالیت کسبوکارهای ایرانی در پلتفرمهای بومی در نظر گرفتند (طرحهای حمایتی همچون معافیت مالیاتی، جذب فالوئر، تسهیلات احراز هویت و تیک آبی، مجوز شروع فعالیت و...) توانسته باعث رونق کسبوکارتان شود، اظهار کرد: این طرحهای حمایتی استفاده از پلتفرمهای بومی ارتباطی به کار ما ندارد. در کشورمان ۸۰ میلیون جمعیت داریم که با جا افتادن شرایط موجود، در این پلتفرمهای بومی عضو میشوند، اما یک نفر از کشورهای خارجی همچون کانادا، چین یا استرالیا به آن وصل نمیشوند و در این صورت ارتباطمان با بازار خارج از ایران قطع میشود. یکی از چالشهای پلتفرمهای بومی عدم ارتباط با بازار خارج از کشور و فضای بینالمللی است. باید این پلتفرمها در ایران جا بیفتند در این صورت هم ارتباط با خارج از کشور دیگر برقرار نمیشود.
بیشتر بخوانید:
محدودیت اینترنت کسب و کارهای دیجیتال را به تعطیلی میکشاند
**تراکنش مالی، چالش بزرگ کسبوکارهای دیجیتال
وی درباره چالشها و مشکلاتی که بر سر راه توسعه کسب وکارشان قرار دارد، خاطرنشان کرد: بحث تراکنشهای مالی چالش بزرگ کسبوکارها به خصوص آنهایی که فعالیت بینالمللی دارند، محسوب میشود. ما مجبور هستیم هزینه قراداد چندین بار حساب به حساب شود تا به دست ما برسد، در این دست به دست شدن هم نزدیک ۱۵ تا ۲۰ درصد آن از بین میرود. ما هیچ حمایتی از مسئولان مربوطه نداشتیم و نمیدانند چالشها را چگونه میگذرانیم.
مدیرعامل این شرکت فناور بیان کرد: ما برای همکاری با خارج از کشور خود را به عنوان یک نفر معرفی میکنیم نه به عنوان یک شرکت. رزومههای خود را قرار میدهیم و به عنوان یک شخص پروژه را میگیریم و در تیم پخش میکنیم. وقتی زمان همکاری با افراد خارج از کشور اسمی از شرکت و تیم بیاید با ما همکاری نمیکنند چرا که تحریم هستیم و تراکنش مالی سخت است، در نهایت هم کار کنسل میشود. در نتیجه با واسطهها کار میکنیم.
انتهای پیام/110/
انتهای پیام/