دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آذر 1401 - 14:38
در پی حمله سایبری؛

اطلاعات مالیات‌دهندگان اداره مالیات آمریکا افشا شد

اطلاعات مالیات‌دهندگان اداره مالیات آمریکا افشا شد
هکرها با حمله به سرورهای پایگاه ذخیره‌سازی داده اداره مالیات یکی از ایالت‌های آمریکا اطلاعات تعداد زیادی از مالیات دهندگان را افشا کرد.
کد خبر : 818089

به گزارش خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، طبق اطلاعات اعلام شده در رسانه‌های رسمی کشور آمریکا هکرها با استفاده از نقص امنیتی موجود در سامانه اداره مالیات ایالت فلوریدا به سرورهای این اداره حمله کرده و صدها شماره حساب و شماره تأمین اجتماعی را افشا کردند.

شدت این حمله سایبری به اداره مالیات ایالت فلوریدا به حدی است که در حال حاضر هر شخصی می‌تواند اطلاعات گسترده‌ای از مالیات دهندگان را در وب‌سایت این اداره مشاهده و حتی مشخصات کاربران از قبیل شماره تلفن، آدرس محل سکونت و ... را ویرایش یا حذف کند. یکی از مقام مسئول در دولت آمریکا که نخواسته است نامی از او بیان شود اعلام کرده «اگرچه مدتی از حمله سایبری به سرور اداره مالیات فلوریدا می‌گذرد ولی حالا شرایط تحت کنترل است و تا این لحظه دو شرکت ناشناس به عنوان عوامل این خرابکاری شناسایی شده‌اند.»

بیشتر بخوانید:

هکرها ده‌ها سایت‌ فرودگاهی آمریکا را از دسترس خارج کردند

این سیاستمدار آمریکا مدعی شده است «تا کنون هیچ سوء استفاده‌ای از اطلاعات افرادی که مشخصات آن‌ها در سرور اداره مالیات فلوریدا وجود داشته فاش نشده است ولی بررسی‌های میدانی حاکی از آن است که افراد زیادی در حال حاضر به دا‌ده‌های حساس مالیات دهندگان دسترسی دارند.»

بر اساس گزارش‌های بین‌المللی چین و آمریکا هر ساله بیشترین میزان حمله‌های سایبری را تجربه می‌کنند و تعداد قابل توجهی از این حمله‌ها به افشا اطلاعات محرمانه کاربران می‌انجامد. به عنوان مثال نقص امنیت یکی از پایگاه‌های ذخیره‌سازی داده بیمه‌شدگان در شبکه بهداشت و درمان آمریکا منجر به افشای اطلاعات بیش از ۷۵ هزار نفر شد.

انتهای پیام/4144

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته