عرضه ۱۴ هزار و ۲۸۷ محصول با تکیه بر مزیتهای بومی
به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، از جمله ماموریتهای مهم و اصلی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری؛ «توسعه بنگاههای اقتصادی با هدف افزایش تولید» و «توسعه و تجاریسازی فناوریهای راهبردی و مورد نیاز کشور در چارچوب نقشه جامع علمی کشور» است که بازیگران اصلی آن را نیروی انسانی تحصیلکرده و شرکتهای دانشبنیان تشکیل میدهند.
در این راستا نیاز است تا بازار عرضه به بازار تقاضا متصل شود. معاونت علمی هم به عنوان واسطی که به هر دو بازار دسترسی دارد تلاش میکند پل ارتباطی باشد میان عرضهکنندگان و بازار هدف محصولات فناورانه تولید شده در داخل کشور. این کار در تبدیل ایدههای فناورانه به تولیدات کاربردی در صنایع مختلف کشور کمک میکند.
اتفاقی که توجه ویژه روحالله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان را با خود به همراه دارد و معاون علمی بارها با اعلام اینکه کشور ما از نظر نیروی دانشی و تخصصی غنی است؛ بر تسهیل و هموار کردن مسیر تبدیل ایدهها به محصولات باکیفیت داخلی و رونق کسبوکارهای دانشمحور تاکید کرده است.
مهمترین اقدام هم در این زمینه پیوند دادن میان عرضه کنندگان فناوری و متقاضیان این محصولات و فناوریها است که در همین راستا؛ با حمایت معاونت علمی ذیل شبکه فنبازار ملی ۱۴ هزار و ۲۸۷ محصول فناورانه تولید شده به صنایع مختلف معرفی شده است تا برای تامین نیازهای خود بدون وابستگی به بازار جهانی از محصولات بومی در دسترس استفاده کنند.
محصولات فناورانهای که در حوزههای مختلف تولید شدهاند و رسوخ نوآوری و فناوری به این عرصهها منجر به توسعه علمی و فناورانه کشور شده اند و نیازها را بر مبنای مزیتهای بومی پاسخ دادهاند.
انتهای پیام/