رفع نیازهای آموزشی کودکان با بهرهگیری از ابزارهای فرهنگی و ارتباطی
به گزارش گروه خانه خلاق و نوآوری رسانه آنا، بررسیهای سازمانهای تحقیقاتی در اقصی نقاط دنیا حاکی از آن است که ابزارهای کمک آموزشی و به ویژه سرویسهای آموزشی آنلاین تأثیر مثبتی در ارتقای سطح فراگیری دانشآموزان در مقاطع مختلف تحصیلی دارد. کارایی بالا و ضرورت توسعه خدمات آموزشی آنلاین در دوره شیوع بیماری همهگیر کرونا برای میلیاردها دانشآموز و دانشجو در سراسر جهان نمایان و در همین دوره سرویسهای متنوعی برای ایجاد دسترسی دانشآموزان به محتوای درسی و ارتباط با آموزگاران طراحی و راهاندازی شد.
استارتآپها و شرکتهای دانشبنیان ایرانی با توجه به بروز محدودیتهای کرونا به سرعت سرویسهای باکیفیتی را برای ارائه خدمات آموزشی در فضای وب فراهم کردند. کارشناسان فناوری اطلاعات معتقدند سرویسهای آنلاین در دوره کرونا نقش کلیدی را در حوزه آموزش ایفا کردند و در صورتی که بستر لازم برای ارائه این خدمات در کشور فراهم نبود قطعا دانشآموزان و دانشجویان متحصل آسیبهای شدیدی میشدند. از سوی به دلیل عدم توزیع یکسان امکانات آموزشی در سراسر کشور و احتمال شیوع بیماریهای همهگیر همچنان توسعه سرویسهای آنلاین در حوزه تعلیم و تربیت ضروری است. در همین رابطه با جواد قائمیزاده، مدیرعامل مجموعه اردوچی گفتگو کردیم. در ادامه مشروح این گفتوگو را مشاهده میکنید:
جواد قائمیزاده اظهار کرد: از صد در صد آموزش ۷۰ درصد آن آموزش پنهان است. آموزش پنهان آموزشی است که بچهها در محیط کار را یاد میگیرند و در هیچ کلاس رسمی آموزش نمیبینند، به عبارت دیگر با تماشا کردن و تبلیغات آنها را به طور جدی میآموزند؛ یکی از مصداق بارز این موضوع را در دوران کرونا برای رعایت پروتکلهای بهداشتی مشاهده کردیم.
**آموزش در فضایی شاد و دوستانه
مدیرعامل این استارتآپ فعال در حوزه آموزش تاکید کرد: مجموعه ما برای هفتاد درصدی که در آستانه حذف هستند ایدههایی را طراحی کرده است که در فضای شاد و دوستانه نیازهای آموزشی خود را برطرف کنند.
بیشتر بخوانید:
راه حلی دانشبنیان برای چالش کمبود برق / چراغهای روشنایی معابر هوشمند میشوند
وی درباره ایده کار این استارتآپ اضافه کرد: بنده پیشتر در یک مجموعه فعالیت داشتم که محصولات فرهنگی را به مدارس تولید و عرضه میکردیم؛ پس از مدتی متوجه شدم مدارس دارای ضعف محتوایی هستند و نمیدانند چه محصولاتی را برای مناسبتهای مختلف برای هدیه به دانشآموزان تهیه کنند، بنده و دوستانم تصمیم گرفتیم که اردوهای متعددی را در مدراس برگزار کنیم تا ضعف آنها رفع شود و کار آنقدر اوج گرفت که مجبور به جمعآوری تیم مناسب و مکان ثابت برای فعالیت شدیم.
قائمیزاده ادامه داد: بعد از شرکت در برنامه تلویزیونی《میدون》و دیده شدن و جذب مخاطب، فاز سفرهای خانوادگی و اردوهای سازمانی را راه انداختیم. اعضای تیم اردوچی متشکل از جوانانی است که استعداد، انگیزه کار فرهنگی تربیتی و خلاقیت و تجربه فعالیت در مدارس و مساجد دارند و یا تعدادی از آنان تحصیلات مربوطه را داشتند که این تحصیلات میتواند برای آنها تجربه خوبی باشد.
وی افزود: ما در حوزه بینالملل در چند کشور فستیوالهای متعددی را برگزار کردیم. با توجه به اینکه ما در برخی حوزهها اردوهایی برگزار میکنیم چند کشور از اعضای این استارتآپ برای طراحی بازی در قالب نظامهای آموزشی، تشکلات دانشجویی، طراحی، تجهیز و ارائه مدل دعوت کردند.
**برنامهریزی برای معرفی فرهنگ ایرانی از طریق بازیهای رایانهای
مدیرعامل این استارتآپ عنوان کرد: در مجموعه اردوچی از کشورهایی مثل عراق، سوریه و لبنان مسافرهایی به ایران داشتیم و در حوزه بین الملل کماکان برنامه داریم تا بتوانیم برخی از استارتاپهای حوزه بازی، سفر و تفریح را از کلیه کشورهای جهان به ایران دعوت کنیم تا هم با ایران و بازیهای ایرانی آشنا شوند و هم مدلهای مختلف بازی را مورد بررسی قرار دهیم. همچنین برنامههایی مثل راه اندازی فستیوالهای جهانی به میزبانی کشورهای مختلف، طراحی بازیهای بومی برای کشور هاو انتقال فرهنگ از طریق بازی را در دستور کار قرار دادیم.
قائمیزاده با بیان اینکه سرمایه اولیه آنها هزار تومان برای تبلیغات و پوستر زدن بود گفت: برای شروع کار اول با سراهای محله کاروان مشهد راه اندازی کردیم و سپس اردوهای مشهد مدارس را گرفتیم، با گذشت زمان با اردوگاهها هماهنگ کردیم و در آنجا مستقر شدیم. بعدها با سرمایه گزاری مالکان مجموعه به رشد رسیدیم. دست کم و در بدترین حالت ۶تا۷میلیون نفر میتواند جز مخاطب ما قرار گیرند که تحقق زدن یک میلیون یوزر را تا سالیان آینده زیاد دور نمیبیند.
وی تأکید کرد: حمایتهای دولت میتواند دادن پروژههایی برای سازمانهای زندانها، کودکان استثنایی انجمنهای معلولان خاص و یا در اختیار دادن فضاهای خوب و معرفی مجموعه اردوچی به مدارس و دانشگاهها و امثالهم باشد.
انتهای پیام/