دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مهر 1401 - 17:53

پاسخ وزیر ارتباطات به شایعات دائمی شدن فیلترینگ برخی پلتفرم‌ها

پاسخ وزیر ارتباطات به شایعات دائمی شدن فیلترینگ برخی پلتفرم‌ها
پاسخ وزیر ارتباطات به شایعات دائمی شدن فیلترینگ اینستاگرام و واتس‌اپ توسط شورای عالی فضای مجازی: شورای عالی فضای مجازی اصلاً در این مدت جلسه‌ای نداشته است.
کد خبر : 807378

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت گفت: همانطور که قبلاً هم مراجع ذی‌صلاح گفتند، برخی پلتفرم‌های بعضاً آمریکایی بستری برای اغتشاشات شده بودند که محدودیت‌هایی بر آنها اعمال شده است.

زارع‌پور اظهار کرد: تا وقتی این پلتفرم‌ها موجب آسیب به کشور شود، محدودیت آنها ادامه پیدا می‌کند و در صورت صلاحدید مراجع ذی‌صلاح، مجدداً محدودیت آنها برداشته می‌شود و مرجع رسیدگی به این مطلب وزارت ارتباطات نیست. 

او افزود: ما در این ایام تلاش می‌کنیم تا مردم برای کسب‌وکار و ارتباطات‌شان کمترین مشکل را داشته باشند.

وزیر ارتباطات گفت: در ایام اخیر محتوایی که در تمام جهان انتشار آن‌ ممنوع است، در این پلتفرم‌ها منتشر شد که طبیعتاً محدودیت‌هایی بر آنها اعمال شد.

 زارع‌پور در مورد شایعات دائمی شدن فیلترینگ اینستاگرام و واتس‌اپ توسط شورای عالی فضای مجازی گفت: شورای عالی فضای مجازی اصلاً در این مدت جلسه‌ای نداشته است.

او بیان کرد: من به عنوان یک کارشناس توصیه می کند که مردم کسب و کار خودشان را بر محیطی که پایبند قانون جمهوری اسلامی ایران نیست، برنامه‌ریزی نکنند.

زارع پور خبر داد: از امروز همکاران ما در وزارت ارتباطات درحال تلاش هستند تا ان‌شاءالله زیرساخت پلتفرم‌های داخلی تقویت شود و مردم در استفاده از این پلتفرم‌ها کمترین مشکل را داشته باشند.

انتهای پیام/۴۱۲۹/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته