دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1401 - 12:09
قربانی مطرح کرد؛

عدم اطلاع‌رسانی شفاف بانک مرکزی در خصوص توکن‌های دیجیتال

عدم اطلاع‌رسانی شفاف بانک مرکزی در خصوص توکن‌های دیجیتال
عضو هیئت مدیره سازمان نظام صنفی گفت: بانک مرکزی برنامه خوبی برای عرضه توکن‌های دیجیتال دارد که موجب کاهش تهدیدات ناشی از اسکناس و سکه می‌شود ولی اطلاع‌رسانی دقیقی در این خصوص صورت نگرفته است. 
کد خبر : 806416

به گزارش خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، رضا قربانی در نشست خبری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای که ظهر امروز در سازمان نصر تهران برگزار شد، اظهار کرد: در طرح بانک مرکزی مصوب شورای نگاه جامعی به فناوری و صنعت آی‌سی‌تی وجود ندارد. در خصوص حساب‌های تجاری سازمان‌ نظام صنفی به دنبال تعامل است و نباید آرامش جامعه را برهم زد. در موضوع ریال دیجیتال در حال مذاکره با بانک مرکزی هستیم.

وی بیان کرد: امروز حجم سکه و اسکناس در کشور بسیار زیاد شده و این موضوع از نظر پدافند غیرعامل و امنیت تهدیدات زیادی را ایجاد می‌کند. بانک مرکزی به دنبال جایگزینی توتکن‌های دیجیتال با پول فیزیکی است ولی این اقدام با بیان درستی بیان نشده است.

قربانی عنوان کرد: موضوع بیمه در کارگروه اقتصاد دیجیتال سازمان نظام صنفی رایانه‌ای دنبال شده و می‌کوشیم مشکلات مربوط به بیمه کسب‌وکارهای دیجیتال برطرف شود.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران خاطرنشان کرد: کمیسیون لن‌تک به زودی در سازمان نظام‌ رایانه‌ای تشکیل می‌شود و همچنین برنامه‌ای برای تشکیل کمیسیون بانکداری دیجیتال داریم. ما از همه کسب‌وکارهای کوچک و استارت‌آپ‌ها دعوت می‌کنیم تا به عضویت سازمان درآیند و از حمایت‌های سازمان نصر تهران برخوردار شوند. 

انتهای پیام/۴۱۴۴/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته