دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 شهريور 1401 - 16:53
سلطانی مطرح کرد؛

لزوم توسعه شبکه فیبر نوری برای ارتقای کیفیت سرویس‌های ارتباطی

لزوم توسعه شبکه فیبر نوری برای ارتقای کیفیت سرویس‌های ارتباطی
رئیس شرکت مخابرات ایران گفت: برای افزایش کیفیت سرویس‌های ارتباطی به ویژه در حوزه اینترنت ثابت توسعه شبکه فیبر نوری الزامی است. 
کد خبر : 803920

به گزارش خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، مجید سلطانی در آیین افتتاح پروژه‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات که بعد از ظهر امروز در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، اظهار کرد: اکثر کشورهای پیشرفته در حوزه فیبر نوری به پیشرفت ۹۰ تا ۹۵ درصدی رسیده‌اند و از همین رو سرمایه‌گذاری عظیمی در حوزه این شبکه انجام می‌شود. 

وی افزود: طرحی با عنوان نهضت جهادی توسعه فیبر نوری برای اجرا در سال جاری برنامه‌ریزی شده است. شرکت مخابرات تجهیزات گسترده‌ای در سراسر کشور دارد که باید از آن‌ها به طور مداوم نگهداری کند. اکنون مخابرات حدود ۵۳۰ میلیارد تومن پروژه‌های ارتباطی کشور کرده است و با وجود تمامی کمبودهای مالی کوشیده‌ایم کیفیت خدمات مخابراتی به مردم در سطح مطلوب حفظ شود.

در جریان مراسم افتتاح پروژه‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات تعدادی از پروژه‌های شرکت مخابرات ایران در استان‌های مختلف کشور افتتاح شد و مدیران مراکز مخابراتی استان‌ها توضیحات لازم درباره جزئیات این طرح‌های ارتباطی را ارائه دادند. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته