دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران خبر داد

افزایش صادرات میگو به روسیه تا مرز 600 تن

دبیر اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران درباره فعالیت‌های تجاری ایران و روسیه در زمینه آبزیان گفت: در سال‌های گذشته حتی یک کیلوگرم نیز صادرات به کشور روسیه نداشته‌ایم اما اکنون حدود 600 تن ماهی و میگو به این کشور صادر شده‌ است.
کد خبر : 69558

علی‌اکبر خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا عنوان کرد: به رغم اینکه سال‌های زیادی با این کشور ارتباطی نداشته‌ایم و توجهی به بازار آن نکرده‌ایم، اکنون سرعت ارتباط تجاری ما با کشور روسیه در حوزه آبزیان خوب است و امیدواریم حجم صادرات ما به این کشور به سرعت افزایش پیدا کند.


وی درباره تعاملات این اتحادیه با کشورهای خارجی نیز اظهار کرد: ما با تمام هیأت‌هایی که در ایران حضور داشتند، مذاکره کرده‌ایم که از جمله آنها ایتالیایی‌ها و روس‌ها بودند و مذاکرات زیادی میان ما شکل گرفت که امیدواریم نتیجه مثبتی به همراه داشته باشد. همچنین قرار است با هیأت دانمارکی که این هفته به ایران می‌آید نیز مذاکراتی داشته باشیم.


خدایی با بیان اینکه دانمارکی‌ها از سال‌های دور در زمینه ماشین‌آلات بسته‌بندی و فرآوری صاحب تجربه هستند، افزود: از این رو به‌روز رسانی تاسیسات و ماشین‌آلات بخش فرآوری از طریق دانمارکی‌ها در حال پیگیری است.


به گفته وی، با ایتالیا و روسیه نیز مذاکراتی صورت گرفته است تا در نقدینگی و سرمایه‌گذاری در حوزه آبزیان مشارکت کنند.


دبیر اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران ادامه داد: درباره دانش فنی نیز با چینی‌ها گفت‌وگویی داشته‌ایم و در این راستا یک گروه چینی در زمینه میگو ورود پیدا کرده‌ و امسال نیز یک کار آزمایشی در این حوزه صورت گرفته است.


وی درباره میزان سرمایه‌گذاری در بخش آبزیان نیز عنوان کرد: سرمایه‌گذاری ثابت به معنای سرمایه‌گذاری‌های بخش زیربنایی، رقم‌های سنگینی بوده و از عهده فعالان این حوزه خارج است.


خدایی تاکید کرد: از آنجا که بیشتر تولید ما اکنون در مناطق محروم صورت می‌گیرد، سایت‌های ما نیازمند برق و آب‌رسانی است که سرمایه‌گذاری‌های کلان زیربنایی را طلب می‌کند و ما در زمینه اینگونه هزینه‌ها نه برآوردی داریم و نه پرداخت آن در توان ماست ضمن اینکه این موضوع وظیفه دولت است.


وی با بیان اینکه بخش‌هایی مانند مکانیزاسیون مزارع را که نیازمند بروزرسانی ماشین‌آلات و تجهیزات است، فعالان این حوزه می‌توانند انجام دهند، اظهار کرد: در مسائل بانکی نیز نیازمند کمک‌رسانی هستیم اما عدد و رقمی خاص در این زمینه برای عنوان کردن نداریم.


دبیر اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران خاطر نشان کرد: این بخش نیازمند هزینه و سرمایه‌گذاری است و هر مزرعه می‌تواند برای خود برآورد هزینه کند که بسیاری از آنها نیز این کار را انجام داده‌اند و برای رفع نیازهای خود شریک گرفتند، سهام‌دارهای خود را تعویض یا جذب سرمایه داخلی کرده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته