انعطافپذیری در شیوههای نوین آموزشی بهترین راه گسترش عدالت آموزشی است
به گزارش گروه اجتماعی آنا، مرضیه گرد در مراسم آغاز فعالیت ستادهای استانی اولین جشنواره قلم که در مرکز آموزش از راه دور صبا برگزار شد، اظهار کرد: مراکز آموزش از راه دور از سال 1383 با مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی و برای جذب کودکان لازم التعلیم و آموزش بزرگسالان تأسیس شد و امروز پس از 11 سال شاهد فعالیت 1703 مرکز آموزش از راه دور هستیم.
وی با بیان اینکه در سال جاری 180 هزار نفر از آموزشهای مراکز آموزش از راه دور بهره میبرند، تصریح کرد: مراکز آموزش از راه دور فرصتی را فراهم کرده است که میتواند برای ایرانیان خارج از کشور شرایط تحصیل مطابق با سرفصلهای آموزشی کشور ایران را فراهم کند و لازمه جذب ایرانیان خارج از کشور به این دو مدارس انعطاف پذیری در شیوه های آموزشی و استفاده از فناوریهای نوین مطابق با ذائقه افراد دارد.
گرد، تصریح کرد: توسعه کیفیت آموزشی مطابق با استانداردها و امکان جذب حداکثری دانش آموزان مبتنی بر شیوه های مختلف آموزشی از نقاط قوت مدارس از راه دور است که میتوان با توسعه این نوع مراکز و رابطهمند کردن آنها پوشش تحصیلی در مناطق محروم را بالا برد.
رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و مشارکتهای مردمی و خانواده وزارت آموزش و پروش، ارتقای کیفیت را راهبرد اصلی آموزش و پرورش دولت یازدهم عنوان کرد و افزود: برگزاری جشنواره قلم در سه گروه دانش آموزان، معلمان و خانواده و استفاده از ظرفیتهای پنهان، خلاقیت پردازی و ارائه ایدههای نو میتواند به شکوفایی امر تعلیم و تربیت دانش آموزان کشور منجر شود.
وی ادامه داد: استفاده از اساتید دانشگاههای معتبر مانند دانشگاه تهران در حوزه دانش آموزی حمایت سازمان پژوهش، برنامه ریزی آموزشی در بخش معلمان و همکاری دفتر انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش در حوزه خانواده یک اقدام کاملا مشارکتی بین بخشهای مختلف آموزش و پرورش و نهادهای علمی کشور را فراهم میکند که این از ظرفیتهای پنهان آموزش از دور است.
گرد با بیان اینکه هزینه خدمات آموزشی در مراکز آموزش از راه دور بسیار پایین است، خاطرنشان کرد: برای اولین بار در یک استان مجوز مرکز آموزش از راه دور با حمایت خیرین صادر شد و امیدواریم بتوانیم با حمایت خیرین در توسعه مدارس آموزش از راه دور بتوانیم خدمات با کیفیتتری را به دانش آموزان مناطق محروم ارائه دهیم.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکتهای مردمی و خانواده وزارت آموزش و پروش، با توجه به رشد بیضابطه مدارس از راه دور در سال 86 و عدم پرداخت سهم دولت در تأمین هزینههای تحصیل دانش آموزان این نوع مدارس مطابق با قانون، گفت: 17 میلیارد تومان مطالبات آموزش و پرورش از دولت تا قبل از سال 92 بوده که بخش بسیار اندکی از آن پرداخت شده است و آموزش و پرورش از سال 92 به بعد با اجرای خرید خدمات آموزشی تعهدات خود را به این مدارس ارائه داده است.
وی درخصوص جعل مدارک تحصیلی، افزود: این واژه برای تمامی مدارک وجود دارد و فقط منحصر به آموزش و پرورش نیست که در این خصوص وزارت اطلاعات با عوامل آن بیرون از سیستم آموزش و پرورش بودهاند، برخورد کرد.
انتهای پیام/