دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سلطانی مطرح کرد؛

تسریع در آهنگ توسعه شبکه مخابرات با با اتخاذ رویکرد دانش‌بنیان

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: این شرکت با اتخاذ رویکرد دانش‌بنیان در سال گذشته زمینه افزایش سرعت توسعه شبکه مخابرات کشور را فراهم کرد.
کد خبر : 669452
مجید سلطانی

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت که در مجمع عمومی مخابرات سخن می گفت با اشاره به دستاوردهای مخابرات در سال ۱۴۰۰ گفت: در سال گذشته ، از مرز یک میلیون پورت با خطوط پرسرعت بیش از ۵۰مگابیت گذشتیم.


وی افزود: رشد مصرف ترافیک داخلی، رشد درآمد عملیاتی و رشد درآمد کل را در سال ۱۴۰۰ شاهد هستیم.


سلطانی گفت: گسترش و پیاده‌سازی همگرایی ثابت و سیار به صورت عملی در سال گذشته اتفاق افتاده و به طور منظم در حال پیشرفت است.


وی با اشاره به چابک سازی سازمان با ادغام دو معاونت مشتریان و تجاری گفت: یکپارچه‌سازی جریان‌های درآمدی از خدمات پایه به خدمات مبتنی بر ارزش افزوده و دیجیتال از نتایج این چابک‌سازی است.


سلطانی ادامه داد: شرکت مخابرات ایران بنگاه بزرگی است و شرکتی است که بیش از ۵۰ سال قدمت دارد و در سراسر کشور شبکه‌های آن گسترده شده و خدمات تلفن، دیتا و خدمات زیرساختی به اپراتورهای سیار و ثابت ارائه می‌دهد. اما طی ۱۲ سال اخیر رشد چندین برابری نرخ ارز و تورم را داشتیم اما تعرفه‌های مخابراتی ثابت مانده است.


وی خاطرنشان کرد: اگر درآمدی نداشته باشیم نوسازی و بازسازی در شبکه مخابرات را شاهد نخواهیم بود و نهایتا ارائه خدمات کم و مطلوبیت خود را از دست می‌دهد ، زمان رفع خرابی‌ها بالا می‌رود و کیفیت شبکه افت می‌کند و ممکن است متوقف شود.


مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به تصویب نهایی مصوبه تعرفه تلفن ثابت در شورای رقابت و کمیسیون تنظیم مقررات گفت: از زمان تصویب این مصوبه تاکنون به علت عدم ابلاغ تعرفه‌ها توسط ستاد تنظیم بازار، شرکت مخابرات ایران متحمل زیان ۲۳۰۰میلیاردتومانی شده است که امور جاری و برنامه های توسعه شرکت را با مشکل اساسی مواجه ساخته است.


سلطانی، با اشاره به ضرورت پیاده سازی الزامات توسعه ای اظهار داشت: اگر این الزامات در زمینه توسعه در کشور که همانا تفکر جهادی ست در برنامه‌های عملیاتی رعایت نشود، رشد اقتصادی اتفاق نخواهد افتاد.


وی در توصیف دستاوردهای بخش سیار گفت: دستاوردهای شرکت ارتباطات سیار شامل بیش از ۱۰۰ میلیون مشترک تلفن همراه و کسب سهم بازار درآمدی بیش از ۵۷ درصد و رشد ۴۰ درصدی ترافیک روزانه دیتا ، جذب بیش از ۵ میلیون مشترک دائمی و اعتباری توسط همراه اول طی سال گذشته و ارائه ۳ میلیون خدمت ماهیانه در نقاط حضوری شبکه فروش و خدمات و رشد ۲۴ برابری پهنای باند سرویس‌های داخل دیتاسنتر از جمله مزیت های همراه اول است


وی افزود: علی رغم این مشکلات، توسعه ظرفیت سازی شبکه به میزان ۳ میلیون پورت و اجرای ۶۲۰۰ کیلومتر فیبرنوری در مسیرهای شهری و روستایی در حال اجراست.


سلطانی با اشاره به نوسازی و بهسازی تجهیزات تغذیه نیرو در ۶۸۵ مرکز سایت پشتیبانی و نگهداری از شبکه گسترده مخابرات در سطح کشور گفت: رشد شاخص‌های سرویس نورونتا به عنوان امن‌ترین شبکه اختصاصی غیراشتراکی ، رشد ده درصدی رضایت مندی مشترکین را در پی داشته است.


وی افزود: نظام بودجه‌ریزی مخابرات در سال ۱۴۰۱ بسیار متوازن تر شده است، و در همین راستا احیای بیش از ۱۵۰۰ میلیاردی ارزش دارایی‌های ملکی انجام شده است.


مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: رونمایی از درگاه خدمات جامع مشتریان یا همان اپلیکیشن مخابرات من از دستاوردهای مهم سال گذشته است.


وی افزود: ایجاد رویکرد نوآوری و پژوهش در تمامی سطوح سازمانی، توسعه توانمندی‌های نیروی انسانی همسو با نیازهای تحول دیجیتال از برنامه‌هایی است که به صورت تخصصی پیاده می‌شود.


سلطانی در پایان افزود: انجام افزایش سرمایه مخابرات از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت یا روش‌های متداول دیگر از جمله برنامه‌های مهم است که به محض عملیاتی شدن اجرا خواهد شد.


انتهای پیام/۴۱۴۴

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته