دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سردار سلیمانی: بسیج اساتید به عنوان یک مجموعه سازمانی باید سهم خود را ایفا کند

بسیج اساتید را بر اساس پیام مقام معظم رهبری باید شناخترئیس سازمان بسیج مستضعفین، بسیج را یک تشکیلات مردم پایه دانست و گفت: بسیج اساتید به عنوان یک تشکل مردم نهاد، دانشگاهی و علمی و نه به عنوان یک مجموعه سازمانی باید در این میان سهم خود را ایفا نماید.
کد خبر : 668915
سردار غلامرضا سلیمانی

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ششمین اجلاس سراسری مسئولان و جانشینان سازمان بسیج اساتید کشور از سند اعتلای راهبردی در بسیج سخن گفت و اعتلای بسیج را خواست و مطالبه رهبری دانست و افزود : این سند بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب تنظیم شده است و تنها سندی است که بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تنظیم شده و به تصویب مقام معظم رهبری رسیده است.


وی اعتلای بسیج را خواست و مطالبه رهبری دانسته و عنوان کرد : یکی از اهداف سند اعتلای بسیج، تحقق دولت اسلامی طی ۱۰ سال است. وظیفه بسیج در ساحت بیرونی تحقق دولت اسلامی و در ساحت درونی تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی برای تحقق دولت اسلامی است.


سردار سلیمانی در ادامه بسیج را یک تشکیلات مردم پایه دانسته و عنوان کرد: بسیج اساتید به عنوان یک تشکل مردم نهاد، دانشگاهی و علمی و نه به عنوان یک مجموعه سازمانی باید در این میان سهم خود را ایفا نماید.


وی گفت ما باید بسیج را متناسب با منظومه رهبر انقلاب و نظریه امامین انقلاب تعریف کنیم . بسیج اساتید را بر اساس بیانیه مقام معظم رهبری باید شناخت. اگر بسیج بتواند در این مسیر درست حرکت کند و بر اساس ریل گذاری و تعیین مسیری که رهبر انقلاب داشته اند حرکت کند، اتفاقات بزرگی خواهد افتاد. دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی و ولایت و تحقق دولت اسلامی از ماموریت‌های اساسی بسیج است.


وی در ادامه همچنین از ضرورت فعالیت‌های انجام شده در حوزه دانش‌بنیان کردن کشاورزی سخن گفت و حرکت در این مسیر را نیازمند کمک و همراهی همه اساتید دانست و نیز از تنظیم تفاهمنامه‌های همکاری میان بسیج و جهاد کشاورزی و سایر نهادهای مربوطه سخن گفت.


وی افزود: انتظار از بسیج، در این حوزه پشتیبانی از جوانان و اساتید و دانشگاهیان و حمایت از طرح‌های راهبردی ایشان و نظریه‌ها و مانع زدایی است.


در این نشست که با هدف هماهنگی سازمانی، توجیه برنامه‌های سال، بیان اولویت‌ها، هم‌افزایی و ایجاد وحدت فکری، رفع مشکلات کاری و انسجام سازمانی به مدت ۲ روز برگزار می‌شود، حجت الاسلام و المسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، گفت: مقام معظم رهبری تعبیری در مورد بسیج دارند و می‌فرمایند؛ بسیجی یعنی علی (ع) که تمام وجودش وقف اسلام است .


وی افزود: در سال‌های اخیر مقام معظم رهبری در موارد بسیار و در جلساتی که با اندیشکده‌های تمدنی داشته‌اند بر موضوع افول آمریکا و غرب تاکید جدی کردند. در این میان ماموریتی که برای انقلاب اسلامی وجود دارد طراحی و پیگیری تمدن نوین اسلامی است . این تمدن در محیط‌های علمی ارائه خواهد شد. همانگونه که مستحضرید تمدن جنبه‌های مادی و معنوی بشری را شامل می‌شود، از سلامت و رفاه گرفته تا تمامی آنچه در حوزه‌های زندگی بشری مورد توجه بوده است. همه اینها به علم وابسته است.


رستمی عنوان کرد: تمدن زاییده محیط‌های علمی است. حال باید این سوال را مطرح کرد که آیا دانشگاه‌های ما شایسته این تمدن زایی هستند؟ کدام مجموعه از دانشگاهیان صلاحیت این تمدن‌سازی را دارد؟ مهم ترین عنصر در حرکت دانشگاه استاد است.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، عنوان کرد: مسئولیت عظیم تمدن‌سازی در این مسیر بر دوش دانشگاه است و استاد نقش اصلی را بر عهده دارد. مشخصا مجموعه‌ای که بیشترین بار مسئولیتی را عهده دار است بسیج اساتید است. بنابراین بسیج اساتید باید خود را برای این مسئولیت آماده کند.


رستمی بیانیه رهبری خطاب به استادان بسیجی را از افتخارات بسیج اساتید دانسته و یکی از مسئولیت‌های اساسی استادان بسیجی را آموزش مطرح کرد و بر ضرورت توجه به اجتهاد و تعلیم برای یافتن افق‌های جدید در حوزه علم و فناوری تاکید کرده و گفت: استاد بسیجی باید در علم خویش مجتهد بوده و ارائه طرح و ایده کند و این مهم در کنار تربیت آموزه‌های اخلاقی در یک دانشگاه تمدن ساز افق ماموریتی بسیج اساتید است. این مجموعه باید تشکیلاتی باشد که مجتهدین و برجسته ترین اساتید دانشگاه‌ها با علاقه به سوی آن آمده و در زمره آنان قرار بگیرند.


انتهای پیام/۴۱۲۹/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته