آغاز تدوین برنامه درسی رشته کارشناسی ارشد مدیریت بازی
به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازیهای رایانهای، دکتر محمدحسین رضوانی، نماینده بنیاد در کارگروه تدوین برنامه درسی رشتههای کارشناسی ارشد مدیریت بازی ضمن اعلام این خبر گفت: «در آذر ماه سال جاری شش سیاست کلی حاکم بر برنامه ملی بازیهای رایانهای با حضور ریاست محترم جمهور به تصویب رسید که یکی از این سیاستها در حوزه آموزش و تربیت سرمایههای انسانی است».
وی ادامه داد: «در این راستا بنیاد ملی بازیهای رایانهای به عنوان نهاد متولی بازیهای رایانهای در کشور آمادگی خود را برای مشارکت و مشاورههای فنی و محتوایی در خصوص تدوین برنامه درسی با دستگاههای ذیربط و ذینفع اعلام کرد».
رضوانی به فقدان برنامه درسی آکادمیک در حوزه تجاریسازی بازیهای رایانهای و وجود تقاضا در این حوزه اشاره کرد و افزود: «جلسات متعددی فیمابین بنیاد و مسئولین ذیربط از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سایر ذینفعان برگزار شد. سرانجام، خطوط کلی برنامه درسی کارشناسی ارشد مدیریت بازی در این کارگروه ترسیم شده و آماده تصویب در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شده است».
محمدحسین رضوانی همچنین گفت: «در این برنامه، حوزههایی همچون «مدیریت تکنولوژی بازیسازی»، «مدیریت کسب و کار بازیهای رایانهای»، «مدیریت تجاریسازی بازیهای رایانهای» و «کارگردانی فنی بازیسازی» دیده شده است».
انتهای پیام/