دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1401 - 14:48
رویداد«عصر امید»/ ۱۸۹

تشخیص سریع سرطان گوارشی با هوش مصنوعی

شرکت کننده رویداد «عصر امید» گفت:،بر اساس هوش مصنوعی می‌توانیم انواع سرطان را شناسایی می‌کنیم.
کد خبر : 661794
سرطان




نوید عابدزاده، مدیرعامل شرکت ایده اطلس آرام درحاشیه برگزاری نمایشگاه عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: فعالیت‌های ما در این شرکت که زیر نظر واحد خوراسگان اصفهان فعالیت می‌کند،بر اساس هوش مصنوعی روی مولکول‌هایی که در بدن است که بر اساس آن برای افراد، انواع سرطان را شناسایی می‌کنیم تا به عنوان تشخیص و پیش‌آگاهی بتوانیم به آن افراد اطلاع دهیم که شما اگر این روند را پیش بروید تا چند سال آینده امکان دچار سرطان شوید و به عبارتی پیش‌آگاهی می‌کنیم.



وی ادامه داد: فعلاً روی دستگاه گوارش کار می‌کنیم به این علت که سومین سرطان روتین شایع جهان است. این سرطان در کشور چین در مقایسه با سایر کشورهای دنیا خیلی شایع است و بر اساس پیش‌بینی‌هایمان این سرطان در ایران هم دارد بیشتر از قبل شایع می‌شود چون سبک زندگی ما به سمت غذاهای غربی و فست‌فود تمایل پیدا کرده و این می‌تواند دستگاه گوارش را به شدت درگیر کند.



عابدزاده اظهار داشت: همچنین، می‌خواهیم بر اساس گیاهان دارویی در بحث درمان یک کار بهبودی و جبرانی کنیم. بر اساس هوش مصنوعی، مولکول‌ها و ترکیبات فعال آن گیاه دارویی را تشخیص می‌دهیم و می‌بینیم که آیا این ترکیب که توی این گیاه است می‌تواند مولکولی که توی سرطان درگیر است، به عبارتی رویش باندز شود یا مهارش کند یا سراغ مولکول‌هایی برود که کاربرد مثبت دارند و بتواند آنها را افزایش دهد.



این محقق ادامه داد: ابتدا از طریق هوش مصنوعی شناسایی می‌کنیم، بعد آن ترکیب را استخراج می‌کنیم، سپس مولکول‌هایی که در بدن است را شناسایی می‌کنیم و این عمل باندینگ را به‌صورت هوش مصنوعی انجام می‌دهیم و بعد در مرحله بالینی هم نشان می‌دهیم.



وی درباره رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خیلی خوب است اگر ما بتوانیم اینجا با هم ارتباطاتی برقرار کنیم. و مردم هم متوجه شوند که ایران پا به پای کشورهای پیشرفته است ، امید در مردم ایجاد شود.


وی خاطرنشان کرد: از هر طرف که نگاه کنید در کار ما امیدبخشی وجود دارد. هم از بحث علمی، هم از بعد زندگی و جامعه.



انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته