دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اسماعیلی:

اندیشیدن در آموزش‌های ما جایی ندارد

معاون فرهنگی دانشگاه علامه خاطر نشان کرد: اصولا اندیشیدن در آموزش‌های ما جایی ندارد و از مدارس تنها بر حفظ کردن تمرکز شده است.
کد خبر : 659309
دانشگاه علامه



به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، معصومه اسماعیلی، معاون فرهنگی دانشگاه علامه در کمیسیون ارتقا مشارکت دانشگاهیان در فعالیت‌های فرهنگی که با حضور معاونین فرهنگی کشور در وزارت علوم برگزار شد، خاطرنشان کرد: تا هنگامی‌که جلسات فرهنگی به ارائه گزارش کار یا طرح کلی مسائل بگذرد به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم.


وی افزود: در بند ۲۲ ماده ۲۲ آیین‌نامه استخدام، اولین وظیفه استاد و هیئت علمی انجام فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، تربیتی و اجتماعی است بنابراین استخدام اساتیدی که برای فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی دانشجویان زمانی را اختصاص نمی‌دهند غیرقانونی است لذا باید در استخدام‌ها به این امر توجه ویژه شود.


معاون فرهنگی دانشگاه علامه گفت: یک سال از ایجاد تحولاتی که به‌دنبال آن بودیم گذشته است اما نتوانستیم به نقطه مطلوب برسیم بنابراین اگر به دنبال مسائل حاشیه باشیم دستاوردهای ما چشمگیر نخواهد بود. در این راستا باید با آموزش و پرورش نیز همراه باشیم و مشکلات تربیتی را از مدارس حل کنیم و در این زمینه معلمان نیز ملزم به تمرکز بر اصول تربیتی در کنار تدریس شوند اگر این امر اتفاق نیفتد دانش‌آموزان و دانشجویان به‌راحتی تحت تاثیر فرهنگ غربی قرا می‌گیرند اما این امر همچنان در برنامه‌های ما جایی ندارد.


اسماعیلی بیان کرد: اگر استادی نمی‌تواند با معضل‌ها روبه‌رو شود باید در درجه اول مشکل استاد حل شود و تا این چرخه حل نشود و بر آن سوار نباشیم و یک مهندسی فرهنگی جدید شکل نگیرد به نتیجه مطلوب نمیرسیم.


وی اظهار کرد: آیا تشکل‌های بسیج کار فرهنگی می‌کنند؟ تشکلی که معتقد است باید بیشترین پول را بگیرد تا کار کند حاکی از این است که فرهنگ در دانشگاه اشتباه شکل گرفته است از این رو مشکل ما در مبنی یعنی استاد است ما نمیتوانیم متون را در بازه ۶ ماهه تغییر دهیم اما می‌توان توجه استاد را جلب کرد که متوجه شود متنی که تدریس میکند میتواند فرهنگی شود و این امر قابل انجام است و دور از ذهن نیست.


این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: اصولا اندیشیدن در آموزش‌های ما جایی ندارد و از مدارس تنها بر حفظ کردن تمرکز شده است در حالی که باید دانش آموز و دانشجو را به اندیشیدن و تمرکز بر مسائل تشویق کنیم و در این زمینه نقش اساتید بسیار برجسته است بنابراین اگر به اساتید آموزش دهیم در ادامه تفکر و ذهن پرسشگر داشتن در دانشجو تقویت می‌شود.


انتهای پیام/۱۰۴/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب