دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
قجری:

جهاد تبیین باید رویکرد برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها باشد نه یک پروژه مقطعی

دبیر ستاد جهاد تبیین دانشگاهیان کشور معتقد است: جهاد تبیین بایستی به عنوان یک رویکرد در برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها موردنظر قرار گیرد نه یک پروژه مقطعی.
کد خبر : 659283
نشست سراسری معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، علی قجری، دبیر ستاد جهاد تبیین دانشگاهیان کشور عصر امروز در کمیسیون فضای مجازی و رسانه «جهاد تبیین» که با حضور معاونین فرهنگی دانشگاه‌های کشور در وزارت علوم برگزار شد، خاطرنشان کرد: مهرماه ۱۴۰۰ مقام معظم رهبری کلید واژه جهاد تبیین را بیان فرمودند و فعالیت ستاد جهاد تبیین وزارت علوم در بهمن‌ماه آغاز شد. در این ۸ ماه محور اصلی بحث‌ها جهاد تبیین بود که همه را ملزم به برنامه‌ریزی اساسی در این زمینه می‌کرد و پیرو آن ستاد دانشگاهیان کشور آغاز به کار کرد.


وی افزود: ستاد جهاد تبیین وزارت علوم متولی دو امر تسهیل‌گری سازمانی و روایت‌گری درست است و شیوه‌نامه تشکیل ستاد جهاد تبیین را نیز اواخر بهمن‌ ماه به دانشگاه‌ها ارسال کردیم که در این زمینه رونوشتی به بخش‌هایی که می‌توانستند در این زمینه فعالیت کنند همچون سازمان تبلیغات اسلامی، صداوسیما و غیره ارسال شد.


دبیر ستاد جهاد تبیین دانشگاهیان کشور اضافه کرد: این شیوه‌نامه مورد استقبال جامعه دانشگاهی قرار گرفت بنابراین باید با قدرت بیشتری به کار خود ادامه داد و آرایش عملیاتی به خود گرفت.


 مشاور رسانه‌ای معاونت فرهنگی وزارت علوم معتقد است: جهاد تبیین بایستی به عنوان یک رویکرد در برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها موردنظر قرار گیرد نه یک پروژه مقطعی.


قجری اشاره کرد: الحمدلله وزارت جز پیشگامان فعالیت شبکه‌ای و تشکیلاتی در زمینه جهاد تبیین و روایت‌گری بوده و این موضوع مورد توجه حوزه معاونت فرهنگی معاون اول رییس جمهور نیز قرار گرفته است.


وی اظهار کرد: در حوزه تسهیل‌گری ارتباطات نهادی اولین توافق‌نامه ما با صداوسیما شکل گرفت و مقرر شد که از دستاوردهای دانشگاهی در صداوسیما رونمایی شود اما برای سوژه‌های برنامه‌های تلویزیونی به اسامی دانشجویان برتر و دستاوردهای دانشگاه‌های کشور نیاز داشتیم که متاسفانه همراهی لازم صورت نگرفت که بتوانیم لیستی به صداوسیما ارائه دهیم.


مشاور رسانه‌ای معاونت فرهنگی وزارت علوم اضافه کرد: وزارت ارشاد به‌عنوان دومین ظرفیت در حوزه تسهیل‌گری ارتباطات نهادی با ما همراه شد؛ همچنین ظرفیت ستاد ائمه جمعه نیز به‌عنوان سومین تسهیل‌گر در اختیار ما قرار گرفت تا کارگروهی تشکیل دهیم و از ائمه جمعه در راستای تحقق جهاد تبیین بهره گیریم. ظرفیت چهارم، ستاد رسانه شورای عالی فضای مجازی است که همه دستگاه‌ها در این حوزه حضور دارند.


دبیر ستاد جهاد تبیین دانشگاهیان کشور در پایان خاطر نشان کرد: اگر دانشگاه‌ها جهاد تبیین را به‌عنوان فرآیند و رویکرد در همه برنامه‌ریزی‌های فرهنگی مدنظر قرار دهند سایر امور نیز به تبع اداره خواهد شد.


انتهای پیام/۱۰۴/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب