دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دانشجوی مخترع، محقق و پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی شبستر؛ از علاقه به درس‌­های محاسباتی تا ثبت 4 اختراع

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی شبستر مخترع، محقق و پژوهشگر و هم­زمان مهندس ناظر سازمان نظام مهندسی تبریز نیز است.
کد خبر : 65918

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، نوید عبدالرحیم­‌پور حکیمی دارای چندین گواهی­نامه ثبت اختراع و مقاله در کنفرانس­‌ها و مجلات و مشارکت در اجرای طرح‌های پژوهشی با استادان است.


پورحکیمی متولد سال 1367 در تبریز است، تحصیلات ابتدایی را در مدرسه آیت‌الله کاشانی تبریز آغاز کرد و پس از پایان مقطع راهنمایی، در دوران دبیرستان به دلیل علاقه داشتن به درس‌­های محاسباتی رشته ریاضی و فیزیک را انتخاب کرد. در سال 1385 در مقطع کاردانی عمران از دانشگاه غیرانتفاعی سراج که از کنکور سراسری انتخاب می­‌شد، پذیرفته شد.


در ترم دوم دانشگاه برای مسابقات بتن کشوری Aci به همراه دوستانش ثبت‌نام کرد و با پشتکار فراوان و تحقیق زیاد به طراحی قطعه­‌های بتنی پرداختند.


تیم پورحکیمی در نخستین پروژه خود مقام اول را کسب کرد و این جرقه و انرژی مثبتی برای آغاز کارهای بعدی وی بود و توانست چند سال متوالی مقام اول را کسب کند.


وی مقطع کارشناسی را در سال1387 در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در رشته عمران ادامه داده و در آن دوره نیز در مسابقات بتن شرکت کرد. چندین طرح پژوهشی انجام داد و مقاله­‌های متعددی چاپ و منتشر کرد.


در ترم­‌های بعدی نیز با کمک دوستان و مطالعه بسیار و طراحی­‌های خاص به فکر انجام پروژه­‌های بزرگتر بود، با آزمایش­‌های شبانه‌­روزی در دانشگاه آزاد اسلامی توانست نتیجه آزمایش‌های خود را بگیرد و چند اختراع کشوری در زمینه عمران و مصالح ساختمانی در اداره ثبت اختراعات کشور به ثبت برساند و نیز از آزمایشگاه عمران و معاونت پژوهشی و بنیاد مسکن تبریز تاییدیه برای اختراعات را به دست آورد.


پورحکیمی پس از اتمام مقطع کارشناسی به خدمت مقدس سربازی اعزام و در سپاه عاشورای آذربایجان شرقی مشغول خدمت سربازی شد.


تجربه‌­های عملی در کارهای عمرانی و ساختمانی و مدارک علمی، بسیجی فعال را جزو برگزیدگان به عنوان سرباز نمونه قرار داد. به دلیل اخلاق و رفتار نمونه و اختراعات و مقام­‌هایی که کسب کرده بود، ستاد کل نیروهای مسلح کشور، از شمال­غرب کشور وی را به عنوان سرباز نمونه کشوری انتخاب کرد و از طرف سرلشکر فیروز­آبادی مورد قرار قرار گرفت.


بعد از یک سال از پایان خدمت در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کرد و پس از قبولی، در رشته مهندسی عمران سازه دانشگاه آزاد اسلامی شبستر در مقطع کارشناسی ارشد ثبت نام کرد. در ترم اول همزمان با حضور در کلاس‌­ها به انجام آزمایش‌های علمی و نوشتن مقاله برای ارائه در کنفرانس‌­های بین‌المللی و مطالعه دروس سازمان نظام مهندسی در رشته نظارت و اجرا ادامه داد.


در ترم اول توانست علاوه بر کسب نمرات عالی در دروس دانشگاهی از امتحان نظام مهندسی قبول شود. کارشناسی ارشد سازه را در واحد شبستر در سه ترم تمام کرد و در طول سه ترم توانست به افتخاراتی مانند داوری در یکی از کنفرانس‌­های بین‌­المللی و کسب مدرک نظارت و اجرا سازمان نظام مهندسی و همچنین شش مقاله در کنفرانس ملی و بین‌­المللی دست یابد.


وی با انتقاد از برخی مسئولان و تصمیم‌­گیران در حوزه عمران و ساختمان به خاطر اهمیت ندادن به دست­‌آوردهای جدید علمی مخترعان و توجه نکردن به نیازهای پژوهشی پژوهشگران، از توجه و همراهی استادان گروه عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر به‌ویژه دکتر جواهرزاده در رسیدن به اهداف علمی خود یاد می­‌کند و از مادر و برادر بزرگترش به خاطر حمایت‌­های پدرانه­ ایشان قدردان است.


عنوان‌های برخی از افتخارت علمی نوید عبدالرحیم پورحکیمی:


ثبت اختراع بالا­بر تمام اتوماتیک هوشمند ریلی


ثبت اختراع پانل پلیمری سبک ژئوگریدی با فناوری نانو


ثبت اختراع بلوک سقفی سبک ژئوگریدی با فناوری نانو


ثبت اختراع بلوک کامپوزیتی سبک با فناوری نانو


مقاله اثر الیاف فورتا بر مقاومت فشاری بتن سبک و تعیین درصد بهینه برای نوع الیاف


مقاله اثر الیاف فورتا بر مشخصات مکانیکی( فشاری- کششی- خمشی ) بتن سبک و کنترل ترک خوردگی بتن توسط این نوع الیاف


مقاله بررسی آزمایشگاهی مقایسه مقدار الیاف صفر درصد با یک درصد فورتا بر مشخصات مکانیکی ( فشاری – خمشی ) یک نوع بلوک بتنی سبک پازلی و مقاله بررسی آزمایشگاهی پنج طرح اختلاط بتن سبک برای تعیین طرح اختلاط بهینه و ارائه برای استفاده در مهندسی عمران و مصالح پیش­ساخته به وسیله لیکا و پامیس منطقه آذربایجان ارایه شده در کنفرانس بین المللی معماری شهرسازی عمران هنر محیط زیست 2015ICAUCAE


رتبه برتر سومین دوره مسابقات علمی بتن نکوداشت شادروان دکتر قالیبافان


شرکت در همایش ملی معماری و توسعه نوین شهری –اردیبهشت 93 تبریز بامقاله طراحی وسخت بلوک سقفی سبک ژئوگریدی با فناوری نانو تکنولوژی و مصالح نوین جهت استفاده در سقف­های ساختمانی


اثر الیاف فلزی بر پارامترهای مقاومتی (کششی - فشاری) بلوک­های بتنی سبک و ارائه طرح اختلاط بهینه آنها


و مشارکت در انجام طرح‌­های پژوهشی متعدد دیگر.....


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته