دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رنجبر:

توسعه روباتیک باعث مرجعیت علمی می‌شود

قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی گفت: توسعه علم روباتیک باعث مرجعیت علمی در سایر رشته‌ها می‌شود.
کد خبر : 656726
87678



به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، بیژن رنجبر قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه افتتاح شانزدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران ۲۰۲۲ در جمع خبرنگاران گفت: این دوره از مسابقات بعد از دو سال وقفه برگزار می‌شود. روباتیک و هوش مصنوعی از جمله محورهای کلیدی فناوری‌های قرن حاضر به شمار می‌رود. این فناوری‌ها از یک سو در توسعه و پیشرفت کشورها و از سوی دیگر در مرجعیت علمی تاثیرگذار است.


وی افزود: برگزاری این مسابقات به سنجش و تقویت خلاقیت ذهنی دانش‌آموزان و دانشجویان کمک می‌کند. روباتیک علم بین رشته‌ای بین برق و کامپیوتر است که بسیاری از علوم دیگر را به سمت خود کشانده است.


رنجبر با بیان اینکه روباتیک در تولید محصولات مهم از اهمیت بالایی برخوردار است، مطرح کرد: در حال حاضر بسیاری از کشورها در کارخانجات از روبات استفاده می‌کنند؛ این امر در سرعت تولید، کیفیت و دقت در خروجی نهایی تاثیر زیادی دارد و بهره‌وری محصولات را افزایش می‌دهد. توسعه علم رباتیک باعث مرجعیت علمی می‌شود.


وی در خصوص برنامه‌های تجاری‌سازی ربات‌های ساخته شده به دست تیم‌های حاضر در مسابقات امسال گفت: معاونت علمی و فناوری دانشگاه آزاد با راه اندازی صندوق های خطرپذیر سعی در تجاری سازی محصولات ساخته شده در تیم های مسابقات ربوکاپ دارد. مقام معظم رهبری همواره تاکید دارند به گونه‌ای پیش برویم که ایران جز ده کشور برتر در حوزه هوش مصنوعی شود؛ بنابراین در بحث حمایت از شرکت‌های دانش بنیان فعال حوزه ربات ها و هوش مصنوعی کوتاهی نخواهیم کرد.


انتهای پیام/۴۰۲۱



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته