دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1401 - 14:39
به طور رسمی؛

مسابقات ربوکاپ آزاد ایران آغاز به کار کرد

شانزدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات شروع به کار کرد.
کد خبر : 656711
423423



به‌گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، شانزدهمین دوره مسابقات ربوکاپ ایران با حضور بیش از ۱۰۰ تیم از دانشگاه‌ها و مدارس داخل و خارج از کشور و ۸۰۰ شرکت‌کننده ملی بعد از ظهر امروز با حضور بیژن رنجیر، قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی، محمد علی‌اکبری رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی و مرتضی موسیخانی رئیس سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات شروع به کار کرد. این مسابقات از امروز شروع شده تا جمعه ۱۶ اردیبهشت ادامه دارد.


شانزدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران ۱۴۰۱ در ۹ لیگ ازجمله لیگ‌های دانش‌آموزی، فوتبالیست، امدادگر، دموی دانش‌آموزی و کواسپیس و روبات‌های سرویس‌رسان در کار، روبات پرنده، خودرو خودران و دموی بزرگسال برگزار می‌شود. مسابقات ربوکاپ آزاد ایران محلی برای آماده‌سازی و تقویت تیم‌ها جهت شرکت در مسابقات جهانی است. به‌علاوه اینکه تیم‌های نوپا این فرصت را پیدا می‌کنند تا از تجربیات تیم‌های دیگر استفاده کرده و بیشتر با این مسابقات آشنا شوند.


ربوکاپ یا جام جهانی روبات‌ها، یک پروژه بین‌المللی برای ارتقای هوش مصنوعی، دانش رباتیک و مکاترونیک است. فدراسیون جهانی ربوکاپ در تلاش است تا با طرح مسئله‌ای استاندارد که دامنه گستره آن تمامی فن‌آوری‌های موجود را به مشارکت و آزمون فرا می‌خواند، به پرورش تحقیقات هوش مصنوعی و ربات‌های هوشمند بپردازد. ربوکاپ، بازی فوتبال را با هدف ایجاد ابتکاراتی برای مسائل اساسی اجتماعی و صنعتی به‌عنوان محور اصلی تحقیقات خود انتخاب کرد. هدف نهایی ربوکاپ تشکیل یک تیم کاملاً هوشمند از ربات‌های انسان‌نما است که در سال ۲۰۵۰ برابر تیم قهرمان جام جهانی فوتبال به پیروزی دست یابد.


یکی از کاربردهای اصلی فن‌آوری‌های ربوکاپ جستجو و نجات در زمان وقوع بلایای طبیعی ازجمله زلزله در مقیاس وسیع است. ربوکاپ، پروژه امداد ربوکاپ را به جهت ارتقای تحقیقات در زمینه مسائل اساسی اجتماعی شروع کرد و از اهداف اصلی آن استفاده مفید از فن‌آوری برای کاهش خسارات جانی ناشی از وقوع بلایای طبیعی است.


انتهای پیام/۴۰۲۱



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته