تولید ۴۳ بازی و انیمیشن ایرانساخت به کمک فناوری شبیهسازی شد
به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بازار بازیهای کامپیوتری و تولید انیمیشن در دنیا از جمله صنایع خلاق، درآمدزا و اشتغالآفرینی است که کشورهای زیادی به این حوزه ورود کردهاند.
یکی از مهمترین نکات در طراحی و تولید بازیهای کامپیوتری و انیمیشنها؛ همخوانی آنها با بوم و فرهنگی ملی کشورهاست، بهخصوص بازیهایی که با مخاطب اصلی کودک و نوجوان طراحی میشوند. به همین دلیل بومیسازی این بازیها میتواند در حفظ فرهنگ و آیین کشورها تاثیرگذار باشد.
بازیها و انیمیشنهای ایرانساخت همچنین با استقبال بالایی در کشور مواجه شده و کاربران مختلفی از سنین گوناگون به استفاده از آنها ترغیب شدهاند. به همین دلیل شرکتهای خلاق ایرانی دست به کار شدند تا با تولید محصولات ایرانساخت از سلامت روح و روان کاربران ایرانی محافظت و سرگرمی متناسب با فرهنگ کشور طراحی و تولید کنند.
این تلاشها منجر به تولید ۴۳ محصول با کمک فناوری شبیهسازی شد. محصولاتی چون «شهربازی معارفی»، «بازی ۴ چرخهها»، «بازی کلماتیک»، «بازی سانجو فرار»، «انیمیشن فیلشاه»، «انیمیشن مهارتهای زندگی»، «بازی آموزش محور سیاره گامبیت»، «بازی قصههای قرآنی»، «بازی رایانهای نیترو»، «انیمیشن سینمایی سفر به تاریکی»، «بازی سایفارم»، «بازی فروت کرفت»، «پرسیتی یا شهر پارسی»، و غیره که در بازار وجود دارند و در اختیار کاربران قرار گرفتهاند.
بازیهای شبیهسازی، یکی از ژانرهای بازیهای ویدیویی است، و عموما بازیکن را مجبور میکند پروژهها و فعالیتهای دنیای واقعی را شبیهسازی کند. بدیهی است که آنها برای سرگرمی طراحی شدهاند، اما واقعگرایی در اکثر آنها، چه از نظر گرافیک و چه از نظر ایده، میتواند به عنوان یک ابزار آموزشی مورد استفاده قرار بگیرد. تولید انیمیشن هم یکی از این فعالیتهاست که این روزها بازار داغ و گرمی دارد.
انتهای پیام/۳۰۰۴/
انتهای پیام/