دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1401 - 15:09
قانعی در گفت‌وگو با آنا:

افزایش تولید محصولات های‌تک در ایران/ کشاورزی دانش‌بنیان می‌شود

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: موضوعات مرتبط به حوزه کشاورزی و دانش‌بنیان کردن آن با وزارت جهاد کشاورزی مشخص شده است.
کد خبر : 650342
قانعی



مصطفی قانعی در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری آنا در خصوص برنامه‌های سال جاری ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های زیادی برای سال جاری انجام شده است. مذاکراتی با وزارت جهاد کشاورزی شده، موضوعاتی که می‌تواند شعار سال را طبق فرمایش‌های مقام معظم رهبری در حوزه کشاورزی و دانش‌بنیان کردن کشاورزی پیش ببرد، مشخص کرده‌ایم. در صورتی که در دولت مصوبه شود، اقدامات در این حوزه اتخاذ می‌شود. امروز نیز با وزارت صنعت، معدن و تجارت مذاکره کردیم و موضوعات مربوط به این حوزه مشخص شد.


وی افزود: روز گذشته نیز با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جلسه داشتیم و موضوعات مربوط به فناوری که می‌تواند به حوزه دانش‌بنیان کمک کند مشخص شد. این امر نه‌تنها به دانش‌بنیان کردن صنعت کمک می‌کند بلکه به دانش‌بنیان‌های کوچک نیز کمک می‌کند تا وارد صنعت شوند. موضوعات مورد نظر در نوشته شده، توافقات نیز انجام شده و امیداوریم اجرایی شود.


دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه زیست‌فناوری دارید، گفت: در حال حاضر ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان در این حوزه فعال هستند. مصوبه جدیدی برای حمایت از شرکت‌ها اعلام نشده، خدماتی که ما ارائه می‌دهیم باید بر مبنای قانونی باشد، برای مثال بر اساس قانون، شرکت‌های بزرگی که فعالیت دانش‌بنیان انجام دهند از تخفیفات مالیاتی بهره‌منده می‌شوند.


قانعی بیان کرد: تجهیزات های‌تک حوزه زیست‌فناوری در داخل کشور ساخته می‌شود، هر چه تعداد شرکت‌ها بیشتر شود، نیاز بازار نیز افزایش می‌یابد بدین ترتیب این تجهیزات نیز بیشتر تولید می‌شوند. بخش عمده‌ای از تجهیزات داخلی شده و دانش ساخت آنها نیز بومی‌سازی شده، حال نوبت آن است که اقتصاد بزرگی را با آنها رقم بزنیم. در مذاکرات با وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی نیز هدف اصلی افزایش سهم اقتصاد دانش‌بنیان است


انتهای پیام/۴۰۲۱



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته