دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 فروردين 1401 - 13:03

درمان ریزش موی سکه‌ای با دارویی خاص ممکن شد

احیای موی بیماران «آلوپسی» با داروی «آرتریت»کارآزمایی نشان می‌دهد داروی رایج آرتریت به درمان ریزش موی سکه‌ای در بیماران «آلوپسی» یا طاسی کمک بزرگی کرده و نویدبخش است.
کد خبر : 650122
ریزش مو



به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از «نیواطلس»، در سال‌های اخیر یکی از معضلات بزرگ جامعه ریزش مو و در بعضی از افراد ریزش موی سکه‌ای است. ریزش مو علل متعددی از جمله تغییرات هورمونی، استرس و همچنین وراثت دارد، اما یکی از دلایل اصلی ریزش موی سکه‌ای «آلوپسی» یا طاسی است.


آلوپسی در علم پزشکی یک اصطلاح محسوب می‌شود که به ریزش قسمتی از مو یا تمامی قسمت‌های مو گفته می‌شود. دانشمندان اخیرا برای درمان این بیماری از روش‌های نوین و درمان‌های دارویی خاص استفاده می‌کنند. کارآزمایی نشان می‌دهد داروی «آرتریت» در درمان آلوپسی که منجر به ریزش موی سکه‌ای می‌شود، نویدبخش است.


در بعضی از مواقع سیستم ایمنی بدن به فولیکول‌های مو حمله کرده و آسیب جدی وارد می‌کند. حمله سیستم ایمنی به فولیکول‌های مو موجب ریزش موی تکه‌ای در نواحی خاصی از پوست سر یا گاهی‌اوقات ابروها و مژه‌ها می‌شود. تقریبا به‌طور سالیانه ۲۰۰ هزار نفر در ایالات متحده به این بیماری دچار می‌شوند و از این موضوع رنج می‌برند. همچنین اغلب افراد ۴۰ سال در این بیماری تحت‌الشعاع قرار می‌گیرند.


مطالعات جدید نشان می‌دهد نوعی اختلال خودایمنی در بیماری آلوپسی موجب ریزش موی شدید می‌شود که دانشمندان با استفاده مجدد از داروی آرتریت دستاوردهای بزرگی به دست آورده‌اند. در حال حاضر درمان تأیید شده‌ای برای این اختلال وجود ندارد، اما در این مطالعات بخش قابل‌توجهی از موهای شرکت‌کنندگان پس از مصرف دوزهای منظم دارو رشد کردند و همین امر امید تازه‌ای به بیماران برای مقابله با این عارضه می‌دهد.


انتهای پیام/۳۰۰۴/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته