دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 اسفند 1400 - 14:52
ستاری بیان کرد؛

خلق ارزش افزوده و اشتغال با نقش‌آفرینی بخش خصوصی در زیرساخت‌های فناورانه

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: نقش‌آفرینی بخش خصوصی در زیرساخت‌های فناورانه به خلق ارزش افزوده و اشتغال می‌انجامد.
کد خبر : 647561
سورنا ستاری



به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری فاز نخست کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز گشایش یافت. سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در این مراسم که با حضور استاندار البرز، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کرج و جمعی از مدیران استانی برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از تبدیل ظرفیت استان البرز در پژوهش به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق گفت: خوشبختانه‌، می‌بینیم که جامعه در حال درک و باور اقتصاد دانش‌بنیان و خلاق است و این موضوع، راه را برای رونق زیست‌بوم فناوری و نوآوری هموار می‌کند.


وی با بیان این که توسعه، مفهومی فرهنگی است ادامه داد: خوشحالم که مسئولان استان البرز، به مفاهیم این حوزه تسلط دارند و نسبت به تحقق آن دغدغه‌مند هستند. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این مسیر همراه بخش‌هایی است که از ترویج این مفهوم حمایت کنند.


رئیس بنیاد ملی نخبگان، با بیان این‌که در حوزه پژوهش، هزینه‌های قابل توجهی صورت گرفته و می‌شود، اما برای اثربخشی و تجاری سازی آن لازم است که بخش خصوصی نقش‌آفرینی کند، ادامه داد: استان البرز نیز یکی از قطب‌های پژوهش در بخش‌هایی چون کشاورزی و بیوتک است. اما لازمه به بلوغ رسیدن این پژوهش‌ها، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.


وی با اشاره به این که رفع نیازها به ویژه در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی با توانمندی شرکت‌های دانش بنیان و خلاق ممکن می‌شود، بیان کرد: ظرفیت‌هایی که در حوزه روش‌های نوآورانه کشت، صید و کشاورزی وجود دارد همگی با توانمندی‌های فناورانه، می تواند فرصتی برای اشتغال و خلق ارزش افزوده شود.


معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، با اشاره به این که توسعه این فناوری‌ها در حوزه فعالیت بخش خصوصی است، ادامه داد: در پارک های فناوری که بستری برای توسعه فناوری‌ها هستند، سهم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی چند برابر دولت است.


وی با اشاره به فعالیت بیش از ۱۰ پارک علم و فناوری در شهر تهران گفت: در کنار پارک‌های علم و فناوری، کارخانه‌های نوآوری در حال توسعه است و این رقابت، زمینه‌ساز رونق زیست‌بوم نوآوری و فناوری است و لازم است کارخانجات نوآوری در استان‌ها توسعه پیدا کنند.


ستاری با بیان این که کارخانه نوآوری و صنایع البرز؛ زایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق است افزود: بر بستر این زیرساخت، ایده‌های نوآورانه و خلاق شکوفا و پس از رشد و توانمندی به بدنه اقتصاد و اشتغال استان و کشور ملحق می‌شوند. اگر بخش های استانی از این ظرفیت حمایت کنند، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز آمادگی دارد تا از این حوزه حمایت کند.


انتهای پیام/۴۰۲۱



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته