دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 اسفند 1400 - 15:46

سهم فناوری‌های زیستی از درآمد ناخالص ملی افزایش می‌یابد

مسیر جهش اقتصادی با کمک فناوری‌های زیستی و تولید فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل هموار می‌شود.
کد خبر : 646195
فرآورده‌های طبیعی

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حوزه سلامت یکی از عرصه‌های با ارزش افزوده بالایی است که می‌تواند به جهش اقتصاد زیستی در کشور کمک کند. بر همین اساس ۶ برنامه در حوزه‌های مختلفی چون «تولید داروها، حد واسط‌ها و مواد اولیه دارویی» «تولید واکسن‌های انسانی»، «تولید محصولات آرایشی و بهداشتی»، «تولید فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل»، «تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی» و «تکمیل زنجیره ارزش مواد صنعت دارویی» تعریف شده تا مسیر جهش اقتصادی با کمک فناوری‌های زیستی هموار شود.


تولید فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل یکی از این برنامه‌هاست که با اجرای ۲۸ پروژه ملی در حال پیگیری است. طرح‌هایی که قرار است تولید این فرآورده‌ها را در کشور توسعه دهد و با این کار تولید ناخالص ملی در کشور افزایش یابد.


تولید ۲۵ ماده اولیه مکمل یکی از این برنامه‌ها است که در صورت اجرای درست و کامل می‌تواند برای ۴۰۰ نفر اشتغال‌زایی کند. اجرای ۳ طرح در حوزه تولید ماده اولیه شیرخشک نیز برنامه دیگری است که با اجرای آن ۵۰ شغل پایدار در کشور ایجاد خواهد شد.


افزایش خوداتکایی، اشتغال‌زایی و استفاده حداکثری از توان داخلی در حوزه فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل تغذیه‌ای، ویژه متابولیک، شیرخشک رژیمی و غیره از جمله مزایایی است که اجرای این طرح‌ها برای کشور به همراه دارد.


انتهای پیام/۳۰۰۴/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته