دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1400 - 16:03
زارع‌پور مطرح کرد؛

ضرورت همکاری صداوسیما و وزارت ارتباطات در زمینه فرهنگ‌سازی برای فناوری اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: صداوسیما نقش بسیار مهمی در زمینه فرهنگ‌سازی برای بهره‌مندی از فناوری اطلاعات دارد و همکاری این دستگاه با وزارت ارتباطات ضروری است.
کد خبر : 643564
زارع پور

به گزارش خبرنگار گروه جهان خبرگزاری آنا، عیسی‌ زارع‌پور در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های شرکت ارتباطات زیرساخت که عصر امروز در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، اظهار کرد: امروز نقطه عطفی در قطع وابستگی ایران به ماهواره‌های برای ارائه سرویس‌های تلویزیونی به مردم است.


وی افزود: مهندسان زیادی در این پروژه که اجرای آن بیش از یک دهه طول کشیده است تلاش کردند. در حقیقت این پروژه نشان داد به‌راحتی می‌توان همکاری بزرگ بین‌ دستگاهی انجام داد. در این پروژه شرکت‌ها و سازمان‌های زیادی دخیل بودند. وزارت ارتباطات همکاری‌های زیادی با سازمان صداوسیما باید انجام دهد تا مردم طعم شیرین فناوری را بچشند.


وزیر ارتباطات و فناوری بیان کرد: صداوسیما در حوزه‌های فرهنگ‌سازی فناوری اطلاعات و توسعه سکوهای پیام‌رسانی نقش مهمی دارد و عزم و اراده دولت بر این است که شرایط لازم برای دسترسی همه مردم به اینترنت پرسرعت و با کیفیت فراهم شود.


زارع‌پور عنوان کرد: وزارت ارتباطات به مردم قول داده است که نیاز مردم به شبکه‌های ارتباطی با فیبر نوری برطرف کنیم. وزارت ارتباطات در این مسیر در کنار بخش خصوصی است و برای تحقق این هدف باید زیرساخت‌های ارتباطی کشور تقویت شود.


وی خاطرنشان کرد: در همین راستا امروز با استفاده از تجهیزات کاملا بومی حجم قابل توجهی به شبکه زیرساخت کشور اضافه می‌شود. در حقیقت ایران جزء کشورهای محدودی هستیم شبکه زیرساختی مستقل و پرسرعت دارد.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم بیش از ۴۰ درصد ظرفیت بین‌الملل انتقال داده افزایش یافته است و ان‌شاءالله در آینده به هاب انتقال داده در منطقه تبدیل می‌شویم. کیفیت داده‌ای که از طریق شبکه زمینی منتقل می‌شود بسیار بیشتر از شبکه زیر دریا است. امیدوارم سال آینده افزایش ۲۰ ترابیت که قول آن را به مردم داده‌ایم محقق شود.


انتهای پیام/۴۱۴۴/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته