دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 بهمن 1400 - 11:33
سلطانی مطرح کرد؛

بهبود پروژه کیفیت شبکه ارتباطی کشور در سال ۱۴۰۰/ برنامه‌ریزی دقیق برای جلوگیری از مشکلات امنیت در شبکه

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: با بهره‌برداری از پروژه‌های مخابراتی در سال ۱۴۰۰ کیفیت سرویس‌های ارتباطی کشور بهبود پیدا کرده است.
کد خبر : 639997
بهره‌برداری از پروژه‌های شرکت مخابرات ایران

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، مجید سلطانی در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های شرکت مخابرات ایران که پیش از ظهر امروز در مرکز مخابراتی نهری برگزار شد، اظهار کرد: خوشحالیم که امروز از بخشی از پروژه‌های مخابراتی ایران در سراسر ایران بهره‌برداری می‌کنیم.


وی افزود: مخابرات مجموعه‌ای پنجاه ساله است و آنچه اکنون مردم در شبکه ارتباطی کشور از آن استفاده می‌کنند حاصل تلاش سال‌ها مهندسان کشورمان است. رشد درآمد و سودآوری، ارتقای بهره‌وری منابع، هم‌افزایی شبکه ثابت و همراه، تخصیص هوشمند منابع، توسعه و یکپارچه‌سازی سامانه‌های دیجیتال، ارتقای فرهنگ و شایستگی‌های سازمانی از اهداف راهبری شرکت مخابرات است.


مدیرعامل شرکت مخابرات ایران بیان کرد: بهبود کیفیت شبکه ارتباطی، محوریت توسعه شبکه و موارد دیگر از مهم‌ترین برنامه‌های شرکت مخابرات در سال ۱۴۰۰ است. خوشبختانه این شرکت در همه شاخص‌های توسعه رشد داشته است. درآمد این شرکت نسبت به نسبت ۹۹ در حوزه شبکه پهن‌باند ثابت ۴۹ درصد رشد کرده است.


سلطانی عنوان کرد: یکی از مواردی که شرکت مخابرات اهمیت بالایی برای آن قائل است رضایت مشترکان است. در همین راستا این شرکت سرویس‌های جدیدی را در شبکه مخابراتی تعریف و بیش از ۵۰ هزار مدرسه به شبکه اینترنت متصل کرده است. همچنین توسعه خدمات اینترنتی در روستاها از دیگر اقدامات شرکت مخابرات است.


وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ زمان انتظار با سامانه ۲۰۲۰ به سی ثانیه کاهش پیدا کرده و می‌کوشیم شاخص‌هایی که مشکل دارند را به صورت شناسایی و نواقص را برطرف کنیم. با وجود مشکلات مالی گسترده در تامین منابع مالی شرکت مخابرات ایران روند توسعه شبکه‌های ارتباطی را متوقف نکرد. در لایه دسترسی و فیبر انتقال اقدامات ارزشمندی در استان‌های مختلف کشور انجام شده و کلید واژه رشد مخابرات ایران توسعه متوازن است.


مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ادامه داد: در موضوع امنیت نیز برنامه‌ریزی دقیقی انجام شده و می‌کوشیم هیچ مشکل امنیتی برای کاربران رخ دهد. اکنون معماری شبکه یکپارچه مخابراتی ایران برای تحقق هدف راه‌اندازی بیست میلیون پورت فیبر نوری انجام شده است. با استفاده از این معماری می‌توان به سرعت کیفیت شبکه ارتباطی کشور را ارتقا داد. یکی از کارهای مهم مخابرات در سال جاری تمرکز بر محتوا و میزان تبادل محتوا بین کاربران است و سهم بالایی از ظرفیت شبکه را برای این حوزه در نظر گرفتیم.


انتهای پیام/۴۱۴۴


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته