اپراتورها برای جمعآوری مبالغ اعانه ملزم به رعایت چه قوانینی هستند؟
به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، اپراتورها برای حمایت از صندوقهای خیریه و تأمین بخش از هزینههای نیازمندان بخش ویژه جمعآوری اعانه را در اپلیکیشنهای خود اضافه کردهاند. کاربران میتوانند از طریق این بخش مبلغ مورد نظر خود را در اختیار اپراتور قرار داده تا در امور خیریه از آن استفاده شود.
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در جلسه ۳۰۷ کمیسیون تنظیم مقررات «قوانین حاکم بر ارائه خدمات جمعآوری مبالغ اعانه و کمک» را تصویب و در ۲۰ مهر ۱۳۹۹ به دستگاههای مختلف الاغ کرد. بر اساس این مصوبه دارنده پروانه میتواند خدمات جمعآوری مبالغ اعانه و کمک را مشروط به گستره تاثیرگذاری ملی یا عامالمنفعه آنها، پس از پیشنهاد هر خدمت از سوی سازمان تنظیم مقررات و تایید کمیسیون صرفاً به صورت مستقیم و بدون واسطه با کسر مبالغ از حساب اصلی مشترک پیشپرداخت و یا درج در صورتحساب خدمات اصلی مشترک پسپرداخت، ارائه کند. اپراتورها مجاز به جمعآوری اعانه از طریق کانالهای کد دستوری یا پیامکی نیستند. همچنین دارنده پروانه ارتباطی موظف است قبل از ارائه خدمت جمعآوری مبالغ اعانه و کمک، نسبت به اطلاعرسانی در خصوص معرفی کامل خدمت، منتفع خدمت، شرایط عضویت و لغو آن، نحوه، میزان و مدت زمان دریافت وجه، نحوه فعالسازی و غیرفعالسازی خدمت، در درگاه اطلاعرسانی رسمی خود اقدام کند.
انتهای پیام/۴۱۴۴/
انتهای پیام/